Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Utmaningar, fallgropar och tips

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104621
    Golfmannen
    Deltagare

    Hej!

    Jag sitter i tankarna om att öppna upp en e-handel.
    Precis som alla andra gröna så har man hundratals, om inte tusentals funderingar! Därför tar jag er till hjälp.

    Vad ska jag tänka på, fokusera på, strunta i och framförallt hur ska jag få min butik att faktiskt komma live och fungera? Vilka utmaningar väntar mig?

    Tacksam för allt hjälp!

    #185102
    gvh
    Deltagare

    Det viktigaste är väl att verkligen påbörja projektet, så får du själv se vilka problem som dyker upp och vad som är viktigt eller ej.

    Jag hoppas att du börjar i liten skala och vid sidan av ditt vanliga jobb, för annars blir det stressigt och det tar normalt lång tid, längre än de flesta tror, innan man kan ta ut en normal lön.

    I vilket steg befinner du dig nu? Funderar du på vilken butiksmotor/hotell du ska använda?

    Jag tror att du får fler och “bättre” svar om dina frågeställningar blir mindre allmänna.

    Lycka till.

    #185263
    Erik_solvd
    Deltagare

    Håller med gvh. Det är alltid svårt att tipsa någon, när man inte har detaljer.
    Det är grymt att du börjat ställa frågor!

    Du kan alltid ringa mig för en överblick. Vi gillar att få veta vilka funderingar folk har!
    072-8730067

    #176241
    Mr Jonas
    Deltagare

    @Golfmannen 91895 wrote:

    Hej!

    Jag sitter i tankarna om att öppna upp en e-handel.
    Precis som alla andra gröna så har man hundratals, om inte tusentals funderingar! Därför tar jag er till hjälp.

    Vad ska jag tänka på, fokusera på, strunta i och framförallt hur ska jag få min butik att faktiskt komma live och fungera? Vilka utmaningar väntar mig?

    Tacksam för allt hjälp!

    Du måste älska produkten och din ide – Annars kommer du inte att lägga ner så många timmar som behövs.
    Du måste fokusera på att SÄLJA din produkt och ide. – Det är det som ger inkomster!

    Vad du kan strunta i – På din resa kommer det att dyka upp ett stort antal män & kvinnor som vill hjälpa dig gratis, men detta betyder oftast mot betalning senare. Tänk på att dom inte älskar din produkt eller din ide, utan DU är deras produkt och ide.

    Komma live – Det är hårt arbete och många timmar, men det är bara början….
    Det är därför som du måste älska din produkt och din ide, annars orkar du inte.

    Har du insett, förstått och hanterar ovan.
    Då är den största utmaning som är kvar. – Din ekonomi!
    Kan du vara utan lön / inkomst från din verksamhet under 2 år?
    Har du tillgångar som gör att du under 6-12 månader kan täcka upp alla utgifterna för verksamheten till 100%?
    Om din ekonomi klarar detta, så kan du ge dig ut på resan.

    Lycka till
    Jonas

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.