Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Webbhotell. Domän, webbsida

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104654
    Sannap
    Deltagare

    Hej hoppas någon här kan hjälpa mig.
    Jag ska i juli starta upp mitt aktiebolag och starta min e-handel. Men hur väljer man rätt webbhotell och vilken plattform man vill ha sin hemsida ifrån? Jag vill ha en lätt hemsida där kunderna hittar lätt, stilren och inbjudande. Gärna en plattform där det är lätt att se alla ordrar som kommer in.

    Vilka ekonomiska faktorer brukar man missa att lägga in i en budget? Extremt tacksam för hjälp

    #185212
    Stefan72
    Deltagare

    Det finns tyvärr inga magiska lösningar som bara finns där och fungerar. Du får sätta dig ner och kika runt baserat på din budget. Det finns gratis shoppar och det finns de som kostar flera miljoner. Omöjligt att svara på vad du behöver. Det bästa är oftast att börja enkelt och arbeta sig uppåt sen.
    När det gäller budget så räkna med att allt kostar 2-3 ggr mer än du tänkt så är du nog på den säkra sidan……

    #185220
    Sannap
    Deltagare

    Tack för svar har redan räknat på min budget. Tänkte mer om det var något speciellt man glömmer bort. Men jag har varit på möte med nyföretagscentrum så jag verkar inte ha missat något =)

    #185225
    Stefan72
    Deltagare

    Du kommer att göra massor av misstag, det är dem man lär sig av. Finns nog ingen som startar företag och allt går friktionsfritt……Bästa rådet man brukar kunna ge är att börja litet och enkelt. Det är lätt att bygga ett luftslott hur bra det kommer att gå och sen tar det ett år innan beställningarna börjar komma kanske och då är det ju inget bra om man står där med en webshop lösning som kostar 10k i månaden………

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.