Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Memel AB/Monsterdeal erfarenheter?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104694
    Sippe
    Deltagare

    Hej,

    Har fått ett erbjudande från nämnda företag att för en engångssumma få annonsera på deras sida i 30 dagar, och dom garanterar även att 40 ex. av en specifik produkt blir sålda inom dessa dagar annars får jag pengarna tillbaks.

    Tycker det låter bra från min sida, men har svårt att tro att dom lyckas sälja 40 ex. av just denna produkt. Förstår inte riktigt vad dom tjänar på detta så tycker det känns lite lurt.

    Någon som vet nått om detta företag eller har erfarenheter av nått liknande?
    Verkar vara ett nystartat bolag och hittar ingen direkt info om det.

    Mvh Simon

    #185426
    osterman
    Deltagare

    Hej,

    Gick du vidare med dehär erbjudandet?
    Min sambo gjorde det. Betalade in summan de begärde och nu går dem ej att nå längre. Totalt bedrägeri. Ska man gå vidare med polisanmälan eller hur går man till väga?

    #185427
    Sippe
    Deltagare

    Hej,

    Ja tyvärr gjorde jag det. Vi gjorde upp att jag skulle betala efter annonseringen. Dock kom en faktura från ett “fakturabolag” ganska omgående.
    Har inte sett röken av någon annons och fakturan förfaller snart. Har tänkt ta tag i detta nästa vecka. Så vet ännu inte hur man ska göra, men antar att man ska polisanmäla.

    #185429
    Stefan72
    Deltagare

    Det du ska göra är att bestrida fakturan. En polisanmälan gör ingen skillnad på det viset. Du ska såklart ha på fötterna varför du bestrider den.

    #185465
    Sippe
    Deltagare

    Ja bestridit fakturan har jag gjort, men frågan är om man inte ska polisanmäla också? Ja menar varför bara låta dom hålla på?

    #185466
    Stefan72
    Deltagare

    Vad är brottet då än så länge? Annonsen kan ju finnas därute nånstans……..oftast på sidor som ingen normal människa tittar på men den finns där. Det är ju så upplägget ser ut. Annonser på internet låter lukrativt men om trafik till sidan saknas så hjälper ju inte internet. De får det att låta som en portal alla passerar dagligen och alla kommer att se just din annons men i själva verket har de ju bara en hemsida ingen normal människa ens kommer på tanken att besöka eller söka efter.

    #185468
    mjo
    Deltagare

    Det räcker ju att titta på deras hemsida för att förstå att det är en bluff. Kollar man sedan upp företaget så ser man att det är helt nytt. Verksamheten drog igång i februari 2018. De har knappast hunnit bygga upp någon nämnvärd kundgrupp eller någon trafik till sina sidor värd att betala för.

    Det tar inte mer än 1 minut att kolla upp alla dessa bluffare. Ta för vana att göra det. Titta på deras hemsida. Ser den seriös ut? Kolla upp bolaget via allabolag.se. Har de funnits länge? Har de någon omsättning? Röda siffror?

    Och räkna med att ALLA som kontaktar er och vill sälja förmodligen är bluffmakare. Annars hade de ju inte behövt kontakta er.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.