Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Fraktpriser

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104956
    Hedenberg88
    Deltagare

    Hej!

    Jag håller på och startar upp en webbshop med Shopify som plattform och skall strax lansera hemsidan.

    Jag har dock ett dilemma, nämligen fraktpriserna. Jag tycker har kollat runt på olika distributörer och tycker allt känns väldigt dyrt. Vart bör jag vända mig för att få så bra fraktpriser som möjligt? Jag kommer skicka till utlämningsställe och göra importer. Kan skicka med vilken distributör som helst

    #186123
    Stefan72
    Deltagare

    För att skicka gör du bäst i att gå med i nån av de föreningar som finns. Edge, fraktnätverket, pluskontot och så nå fler som jag inte minns. Du kommer aldrig ner i normala priser annars om du inte kan visa på 2000 kolli i veckan direkt.

    #186124

    Hej!

    Sedan årsskiftet så har två av de största aktörerna på marknaden gått samman. Visma Advantage och Lessmore har slagit ihop sina volymer och vi har omförhandlat våra DHL-avtal. Om ni vill jämföra era befintliga fraktavtal med våra så hjälper jag mer än gärna till. Skicka iväg ett mejl till anton.olsson@visma.com
    Ha en fortsatt trevlig vecka!

    #186143
    Hedenberg88
    Deltagare

    Nu har jag kollat runt och jämfört olika föreningar, tack Stefan!

    Visma/Lessmore hade bäst fraktpriser så det kommer bli dom jag kommer ansluta till.

    #186144
    Stefan72
    Deltagare

    Kom ihåg att alla har olika avgifter också. Fraktnätverket har tex bara en engångskostnad men har å andra sidan bara frakt.

    #186159
    Hedenberg88
    Deltagare

    Bra input! Gillade dock helhetslösningen där det ingick andra förhandlade avtal.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.