Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Server till affärssystem?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #96476
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ja nu behöver jag ha råd av tekniska gubbar och tjejer.

    Jag har SPCS 2000 med extra användare idag (så man kan jobba samtidigt om man vill).

    http://www.vismaspcs.se/produkter/bokforingsprogram/administration/visma-administration-2000

    Men istället för att köpa sig en server för xxxxx kronor kan man inte kasta in detta affärssystemet på en hyrd serverplats?

    Idag kan man ha SPCS på en server som man kan komma åt tex hemmifrån (om man har servern på annan plats) och använda sig av hamachi och när man sitter på samma plats som servern kan man köra fjärrskrivbord.

    Men finns det inte så man kan hyra en plats så man slipper ha en fysisk server som man måste sköta?

    Vad säger ni experter?

    #127006
    NO LINGO
    Deltagare

    Varför inte testa deras egen lösning? “Med Visma Avendo eEkonomi kan du sköta ditt företags ekonomi på internet, var och när du vill.” http://www.vismaspcs.se/produkter/bokforingsprogram/visma-avendo-eekonomi Eller issförstår jag frågan :)?

    #127007
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Njaa du missförstod, men kanske inte ändå;)

    Jag ska kolla detta med dom, men jag måste kolla extra noga med Nordisk E-handel då vi har en massa kopplingar från SPCS till hemsidan, vissa normala och en del “onormala”.

    Detta kanske kan bli bra ju, Tack Peter och tur att någon är vaken ;):)

    @NO LINGO 24304 wrote:

    Varför inte testa deras egen lösning? “Med Visma Avendo eEkonomi kan du sköta ditt företags ekonomi på internet, var och när du vill.” http://www.vismaspcs.se/produkter/bokforingsprogram/visma-avendo-eekonomi Eller issförstår jag frågan :)?

    #127021
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Det borde väl fungera, kommer du bara åt den med fjärrskrivbord så borde det fungera utmärkt. men annars är knappast en dator dyr att skaffa som server till detta borde inte behövas mkt kräm direkt. Du har ingen gammal burk stående?

    #127035
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag tyckte det verkade enkelt att kunna lägga upp sitt program på en server som “alla” sedan loggar sig i för att jobba i SPCS.

    Men det är kanske en snuskig dator som gäller…….

    #127036
    GregerA
    Deltagare

    Det han tänker på är en Windows Terminal Server … kostar en del i licenspengar, men jag tror att de flesta som erbjuder dedicerade eller VPS Windowsservar skulle kunna fixa det.

    Det finns också, som Kodmyran är inne på, möjligheten att fjärrköra en vanlig Windows-maskin. Det finns lite olika programvaror för det. Det som är trickigast är väl att utskrifterna skall hamna på den lokala skrivaren och inte på webhotellet … ;)

    #127040
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Okej, vad är detta? Utveckla till mej som är som en 1-åring när det gäller detta…..

    @GregerA 24339 wrote:

    Det han tänker på är en Windows Terminal Server … kostar en del i licenspengar, men jag tror att de flesta som erbjuder dedicerade eller VPS Windowsservar skulle kunna fixa det.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.