Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Vilken skrivare för snabba utrkr. av artikelnummeretiketter?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97399
    Fredda
    Deltagare

    Som rubriken lyder, jag behöver en riktigt snabb skrivare för att skriva ut mina egna artikelnummer som jag sedan klistrar på produkterna. En handburen Dymo har jag redan, och den är alldeles för långsam. Vad jag tänker mig är en liten skrivare som man kan ha på skrivbordet (ungefär som en Zebra GK420), kopplad till datorn, med tillhörande programvara där man kan designa etiketterna och bestämma vilka nummer som ska vara med. Jag antar att det finns då jag har sett denna typ av etiketter användas av större företag.

    Det vore kanon om någon kunde svara på vilken typ av skrivare jag ska satsa på (eftersom jag själv inte kan något alls om detta)!

    #136702
    Parvelito
    Deltagare

    Har du kikat på Dymos Labelwriter-skrivare? De är betydligt snabbare än de små handhållna, men sedan vet jag ju inte vad “snabbt” är för dig. Går att koppla mot t.ex. Excel och Access (och med lite handpåläggning säkert vilken databas som helst). Jag trivs med min.

    #136704
    GregerA
    Deltagare

    Det går väl bra med en Zebra GK420 … ;) … man får med en light-version av ZebraDesigner, där man kan göra etiketter med nummerserier, streckkoder etc. Man kan köpa den fulla verisonen och då även koppla till databas mm.

    #136726
    nmn
    Deltagare

    Brothers etikettskrivare har funkat fint för oss. Vi har en QL-550 och en QL-1050 Verkar vara bättre kvalitet på dem än på Dymo junket vi hade tidigare, billigare etiketter också. Sedan få finns det ett gratis API att ladda hem ifall du behöver göra ett program som automatiskt skriver ut rätt etikett. Jag gjorde ett sådant som skriver plockbacks etiketter till Visma Admin en kväll.

    #136740
    Jeff
    Deltagare

    Vi har Denna som fungerar suveränt (och är nästan gratis).

    En bra grej är att man kan göra serieutskrifter genom att mata in ett .txt dokument och den gör en etikett av varje rad.
    Den kan även skriva ut streckkoder

    #136744
    FredrikGust
    Deltagare

    Jag kör ut ett ark etiketter per artikel på vanligt etikettpapper som sedan klistras på när vi packar upp varor på lagret. Då ligger etiketterna färdigutskrivna när det packas upp och det går rätt fort.

    Lite osmidigt dock när man gjort fel och sumpat en par ark etiketter, så troligtvis är en riktigt smidig etikettskrivare att föredra.

    #136794
    Fredda
    Deltagare

    Tack för tipsen! Jag ska börja med att se hur det går att använda Zebran (eftersom jag redan har en sådan).

    #136798
    Fredda
    Deltagare

    Nej, nu har jag kommit fram till att Zebran ska vara en dedikerad fraktsedelskrivare, så nu lutar det åt att jag skaffar en Brother-skrivare för artikeletiketter.

    Vet någon av er om jag kan ge skrivaren en Excel-fil, med artikelnummer i en kolumn och antal i en annan kolumn, och sedan få ut alla etiketter och i rätt antal?

    I så fall skulle vi kunna läsa in godslistan och få ut rätt antal etiketter omgående!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.