Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Fånga bedragare idag – få 10.000 kr

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100396
    peo
    Deltagare

    Intressant initiativ av en E-handlare som tröttnat.
    Fånga bedragare idag – få 10.000 kr

    #165997
    Joel
    Deltagare

    Sjukt att inte polisen ska kunna lösa detta på plats…

    #165998
    danielandersson
    Deltagare

    Men.. varför kan inte Polisen fixa biffen? Precis som Joel skriver.

    Och kan inte Posten hjälpa till?

    Medborgargarde nästa?

    #166001
    Dan
    Deltagare

    Polisen gör inget åt sådant här? Vi har försökt flera gånger, jag förstår frustrationen. Har tänkt samma sak själv flera gånger.

    Det är sorgligt, men polisen måste jobba med viktiga saker såklart. Dvs storma fildelares hus och gå utbildningar i hur upphovsrätten funkar.

    #166004
    peo
    Deltagare

    Jag drev ett ärende upp i tingsrätten (bedragaren blev såklart inte fälld).
    Det slutade med att bedragaren anmälde mej för bedrägeri, då jag ville ha betalt för det som beställts…..
    Anmälan mot mej lades konstigt nog ner…

    #166008
    Pelmered
    Deltagare

    Posten borde absolut kunna hjälpa till med det här så länge man kan ge dem någon form av bevis kan man tycka.

    #166019

    Då är det inte bara på nätet som bedragarna finns. I fredags den 12 juli blev vi på UP Säkerhet AB råkat ut för en bedragare som vid två tillfällen lyckats handla i vårt företagsnamn.

    Första tillfället var när han kallt gick in på SMC AB och köpte varor till ett värde på 35000:-.

    Andra tillfället var Bolhin & Nilsson AB där han lyckades handla verktyg och andra maskiner till ett värde på 85000:-

    Tillvägagångssätt:
    Han tar reda på vem som är ansvarig för kontot som företaget är registrerat med. Sedan utger han sig för att vara personen i företaget som är ansvarig för inköp mm.

    Detta inträffade i Stockholmsområdet och vi vill därför varna alla som ser detta att “Titta på legitimation” och lämna ej bara ut varor till vem som helst!.

    Personen som bedrog oss kallar sig för “Jose Franciso Cruz” men har även andra namn som vi ej fått tillgång till. Det är säkert fullt möjligt att han även gör försök att begå bedrägerier på nätet med. Så får ni en beställning med detta namn bör ni kolla upp personen extra noga.

    Har ni även tips till vem och var denna person befinner sig kan det lämnas till:
    info@sakerhetsbutiken.com
    Elller använd kontaktformulär på vår hemsida: http://www.sakerhetsbutiken.com

    Eller att ni ringer till ovanstående företag/ Polisen.

    #166020
    J.L
    Deltagare

    Finns det ingen kollid på paketet så man vet om det är uthämtat eller ej? Om inte undrar jag hur man får då veta att det finns på det utlämningsstället.

    #166023
    banane
    Deltagare

    @J.L 67082 wrote:

    Finns det ingen kollid på paketet så man vet om det är uthämtat eller ej? Om inte undrar jag hur man får då veta att det finns på det utlämningsstället.

    Det står aktuell status på hemsidan som de uppdaterar löpande. Skriver man ut kollinummer kan ju i princip vem som helst försöka sig på att hämta ut det…

    #166024
    Stefan9
    Deltagare

    Jag som bor i Göteborg hade kunnat ta en sväng, men hade nog varit svårt att hålla sig ifrån att sätta dit honom :(
    Hade man haft tid att ‘spana’ hade det varit kul, men liten chans att få belöning dock.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.