Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Sökmotor för webbshop

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103187
    Ayman90
    Deltagare

    Tjabba!

    Tänkte höra med er om ni kan rekommendera någon bra sökmotor för webbshop som rubriken lyder?
    Har kollat upp både loop54 och findify men undrar om det finns några andra aktörer ?

    Tacksam för svar :)

    #180270
    Dan
    Deltagare

    Har du valt plattform än? En extern sökmotor är något man kan tjäna pengar på när man har 1000+ besökare om dagen i butiken. Innan dess är det typ plats 50 på prioriteringslistan.

    Den inbyggda sökmotorn i plattformen duger utan problem till minst 1000 besökare/dag. Om plattformen saknar sökmotor har man nog valt fel plattform :)

    #180271
    Ayman90
    Deltagare

    Vi kör med Kodmyrans lösning just nu, men vi har märkt att kunder ibland söker på några produkter där vi vet att vi har större sortiment än vad som visas, så därför tror jag att vi måste investera i en smartare sökmotor. :)

    #180272
    Dan
    Deltagare

    Ah, jag förstår!

    Problemet med hyrlösningar är att det behöver vara en javascript-baserad sökmotor som jobbar med någon produktfeed ni genererar. Det finns sådana men jag är inte superinsatt i dessa.

    Alla de “stora” kräver ju en jäkla massa server-side implementering.

    Doofinder.com verkar gå och köra på detta sättet dock, har dock ingen erfarenhet av den själv tyvärr.

    #180273
    Ayman90
    Deltagare

    Ska kolla upp doofinder :) Tack för tipset!!!

    #180292
    Abathingart
    Deltagare

    https://www.algolia.com/ kan vara ett bra alternativ också.

    #180294
    Ayman90
    Deltagare

    Tack! ska kolla upp den också :)

    #182775
    rasmus_nielsen
    Deltagare

    Jeg kan også anbefale algolia.com. Jag använder det själv.

    #182776
    meijer
    Deltagare

    Kan starkt rekommendera Addwish! http://www.addwish.com prata med Robert hos dom.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.