Plus Forum E-handelsforumet Köp & Sälj Marinhandlare

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102952
    Marinhandlarn
    Deltagare

    Hej,
    Av familjeskäl så måste jag nu sälja mitt “skötebarn”. Webbshopen har funnits online sedan 2006 och har ett någorlunda etablerat namn i branschen.

    Då det här har varit ett hobbyprojekt för mig så har jag inte haft tiden att öka omsättningen i den takt som jag hade önskat men med de förutsättningar vi har så är det lätt att få det här företaget att växa. Passar bra till den som vill ha en rivstart in i e-handelns värld eller för den e-handlare som snabbt vill utöka sin verksamhet.

    Ehandeln vänder sig till båtägare och till viss del fiskare/arbetsfolk inom vattennäring.

    Omsättning 2014: Drygt 1 miljon.
    Uppskattad omsättning 2015: 1,1 miljon.

    Ungefär halva omsättningen består av produkter som säljs till återkommande kunder (organisationer & företag) enligt ett mycket trevligt koncept.

    Visst lager har vi själva (lagervärde pendlar mellan 150 000 kr och 250 000kr), resten skickas antingen direkt från leverantör eller så tar vi hem på beställning (möjligt med vissa leverantörer som är snabba).

    Vi har lagt ner stort jobb på att skaffa kundnummer hos de flesta grossisterna inom den här branschen. Bland annat den största grossisten på båttillbehör samt en riktigt stor grossist för sportfisketillbehör.

    I våras hjälpte en konsult oss att bygga om hela hemsidan och lade den på Textalk. Innan dess har den varit baserad på opensource.

    Integration mellan textalk och DHL är aktiverad och fungerar fint. Integration mellan textalk och Mamut (som är vårt affärssystem) kan lätt aktiveras.

    Nyhetsbrevsprenumeranter: ca 3000st

    Finns mängder att säga om det här företaget. Är du intresserad så fixar vi ett sekretessavtal och så får ni ett komplett prospekt.

    Verksamheten går med begränsad vinst trots att jag just nu belastar den med orimligt höga kostnader (dyr lokal, inhyrd personal).

    Pris: Förhandlingsbart men med utgångspunkt från en rimlig företagsvärdering.

    #180159
    Marinhandlarn
    Deltagare

    Hej!
    Rörelsen såld via blocket.
    Mvh
    Marinhandlarn

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.