Plus Forum E-handelsforumet Logistik Grymt dåligt av posten

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103565
    mikaelm01
    Deltagare

    Hej,

    Förstår inte hur Posten lyckas göra så fel, skickade ett varubrev till en kund som bor i Jönköping, samma stad som butiken men av någon anledning lyckades Posten skicka paketet till ICA i Ljungby?

    Det är grymt slarvigt gjort, jag antar att jag behöver kontakta posten för att förklara vad de har gjort, så kunden kan få sitt paket.

    Suck..

    #181661
    Stefan72
    Deltagare

    ja du, det är mycket man inte förstår med posten men det är väl felsorterat antar jag. Det är enbart maskiner som pysslar med sånt nuförtiden.

    #181662
    MrPong
    Deltagare

    @Stefan72 87203 wrote:

    ja du, det är mycket man inte förstår med posten men det är väl felsorterat antar jag. Det är enbart maskiner som pysslar med sånt nuförtiden.

    Nja, en stor del av sortering sker fortfarande manuellt, inklusive den för paket. Varje brevbärare ansvarar för att samtliga paket som ska till de postnummer hen är ansvarig för levereras direkt till kund eller körs ut till närmaste postombud.

    #181664
    Stefan72
    Deltagare

    nja nu tror jag inte det är brevbärarna som kör ut gods till ombuden direkt…..dit kommer ju burar och säckar med sorterad post direkt från teminalerna.
    Det är möjligt att det finns en viss andel manuell sortering också men i huvudsak maskinsorteras allt.

    #181665
    MrPong
    Deltagare

    @Stefan72 87206 wrote:

    nja nu tror jag inte det är brevbärarna som kör ut gods till ombuden direkt…..dit kommer ju burar och säckar med sorterad post direkt från teminalerna.
    Det är möjligt att det finns en viss andel manuell sortering också men i huvudsak maskinsorteras allt.

    En cyklande brevbärare nej, men en brevbärare, ja. Det är brevbärarens skyldighet att först försöka lämna ut paketet (även om brevlådan är för liten). Går paketet inte att leverera direkt till kund så placerar brevbäraren paketet i en säck/bur som en chaufför kör ut till rätt postombud. Kontentan är hur som helst att ett paket som beställs från exempelvis Zalando går via en brevbärare, alltså manuell hantering, innan det hamnar på ett postombud.

    #181668
    Stefan72
    Deltagare

    ja förvisso men brevbärarna utgår väl inte från Rosersberg allihop? Är kollit felsorterat av maskin först så det hamnar i smygehuk så hjälper ju inte det adressatens brevbärare.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.