Plus Forum E-handelsforumet Logistik Vilket etikettskrivare är är rekommenderad?

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103673
    NReda
    Deltagare

    Hej,

    Jag tänkte höra vilken etikettskrivare/skrivare som är rekommenderad för webbshoppar? Skrivaren ska vara optimal i den meningen att den ska skriva ut etiketter (adresser) samt vanliga A4 papper (orderspecifikation).

    Någon som är väldigt nöjd med sin? dela gärna med er då :)

    Tack på förhand, och för er tid.

    #182027
    spelet
    Deltagare

    Bra tråd, jag tror du kan köpa dig en vanlig “skrivare” som du helt enkelt laddar upp med vanligt A4 papper och sedan laddar du etikettpappret baktill och väljer att skriva ut en varje. Mer ekonomiskt blir nog att köpa en större mall typ av storlek A4 som är delad på 3 för exempelvis DHL´s etikett och väljer att skriva ut tre samtidigt osv. Eller att du kan välja att skriva på remsa 2 av 3 osv. Om du bara skriver ut en om dagen.

    A4 – Till adressetiketter med klister, då kan en och samma skrivare skicka med följesedel/kvitto/reklamblad och adressetiketten. Det borde finnas någon här med erfarenheter av en skrivare och lämpligt program.

    #182177
    NO LINGO
    Deltagare

    Är det bara ett fåtal order per dag så funkar det givetvis jättebra med den lösning som du beskriver. Större volymer eller en koppling till transportadmin.system så skulle jag klart rekommendera två olika skrivare, en för etiketter och en för papper. Att mata en vanlig skrivare med klisterark för fraktetiketter är inte helt enkelt om arket innehåller två etiketter med du ska bara skriva ut en etikett i taget. Då måste du mata om arket i skrivaren med risk för att det fastnar eller drar snett (egen erfarenhet…). Men visst funkar det om man vill hålla nere investeringskostnaderna.

    I annat fall så kan jag rekommendera Zebra GK-420 som är en enkel och billig etikettskrivare. Köp en begagnad om du vill hålla ner kostnaden. Kolla i Köp&Säljdelen här i forumet. Där brukar det finnas begagnade skrivare till salu. Ett tips är att kontakta Tonerlagret där du även får rabatt om du är medlem i Edge om du vill ha hjälp med skrivare och färgpatroner. Dom är duktiga på det :)

    #182266
    spelet
    Deltagare

    Jag tänker göra som så här, har idag en multifunktions bläckstråle skrivare, med 2 fack.
    Ena facket (fotofacket) matar jag med transportetiketter som mäter 97 mm * 200 mm. Där skriver jag ut i Word med egen anpassad pappersstorlek, kom just på att jag kan skriva ut lite mer text under transportetiketten. Frågan är vad ska man skriva där?

    Sedan in det vanliga facket (A4) använder jag som Tack och Följesedel.

    Köpte etikett ark som täcker för 1500 transportetiketter för mindre än 450 kr = 0,3 kr / transportetikett * plus cirka 150 kr i bläcket. Det är nog en bra och billig första setup.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.