Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Logistik

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #11 (permalink)  
Gammal 2018-04-25, 07:12
nmn nmn är inte uppkopplad
Har Ehandel.se som hobby
-
-
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 366
nmn is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arne_1921 Visa inlägg
Har ja tyvärr inte än iaf utan det är några i veckan. Hur tar ja reda på numret till lokala DHL? Ger dom ut det på supporten?
Det brukar stå vad åkeriet heter på bilen som hämtar.

Vi fick en almanacka från Falkenklev som kör här med bilder och namn på alla chaufförer "ambassadörer" som de kallar dem, så det är lätt att hålla koll på vem det var som hämtat om något blivit fel. Längst ner finns även telenr till deras trafikledning.

En sak som var bra med Posten var att de hade en speciell mobiltelefon som alltid följde med bilen oavsett vem som körde den veckan. Var de försenade eller om man inte hade något gods en dag så var det bara att ringa det numret.
__________________
”Båd´stat och lagar oss förtrycka vi under skatter dignar ner.”
Svara med citat
Annons


  #12 (permalink)  
Gammal 2018-04-27, 08:42
Ivrig
deladrulle.se
Delad rulle bifirma till Astrom EDS consulting AB
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 91
Arne_1921 is on a distinguished road
Standard

Ok så ja får helt enkelt spana på bilen och "sno" nummret? Frågat Dhl supporten och dom ger mig inget nummer...Är dom verkligen ok med att man ringer direkt ?
Svara med citat
  #13 (permalink)  
Gammal 2018-04-27, 11:06
Senior Medlem
www.reservdelsshopen.se
VX Engineering
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 665
Stefan72 is on a distinguished road
Standard

Vänta och se hur det fungerar istället. Fortsätter problemen så skapar du ett ärende istället som jag tror man gör på hemsidan eller om det är direkt i multishipping direkt. Då blir det nåt som rätt personal tittar på och jag blev iallafall uppringd av det aktuella åkeriet och genom dem fick jag telefonnumren till de som körde ifall problemen fortsatte.
Supporten är inte direkt rätt avdelning för sånt, de sköter sånt de kan lösa direkt typ men så fort det blir nåt mer djupgående så är dom inte rätt personer alls.
Svara med citat
  #14 (permalink)  
Gammal 2018-05-09, 16:51
Ivrig
deladrulle.se
Delad rulle bifirma till Astrom EDS consulting AB
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 91
Arne_1921 is on a distinguished road
Standard

då va det dags igen några paket senare... ingen dhl idag. Ringde och satt 20min i kö och väl framme så fick man ju inget besked alls om varför.

Bara att hoppas att dom kommer på fredag. Detta är ju inte hållbart... vet ju själv hur viktigt det är att man får varor man beställer fortast möjligt! Ska man 17:00 varje dag ha koll och åka till terminalen själv tro?
Svara med citat
  #15 (permalink)  
Gammal 2018-05-10, 07:26
Senior Medlem
www.reservdelsshopen.se
VX Engineering
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 665
Stefan72 is on a distinguished road
Standard

Som sagt, öppna ett ärende/klagomål. Strunta i supporten, de vet ju ingenting. Blir det ett konkret ärende så är det rätt person som tittar på det och undersöker varför det är som det är.
Svara med citat
  #16 (permalink)  
Gammal 2018-05-11, 10:59
Ivrig
deladrulle.se
Delad rulle bifirma till Astrom EDS consulting AB
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 91
Arne_1921 is on a distinguished road
Standard

just d.. och hur lämnar man ett sådan ärende? inget supporten har erbjutid sig att ta emot precis
Svara med citat
  #17 (permalink)  
Gammal 2018-05-12, 17:31
Senior Medlem
www.reservdelsshopen.se
VX Engineering
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 665
Stefan72 is on a distinguished road
Standard

www.dhl.se
I menyn till höger/mitt i har du "kontakta oss", klicka där. Nere till höger sen har du sen "förlust, skada eller dröjsmål ?" och en länk till anmäl reklamation här. Klicka där. Sen får du klicka på "kontakta kundservice", sen är du inne i formuläret.
Värt att tänka på sen är att du ska reklamera varje enskild händelse, varje paket som missas. Ju fler reklamationer desto "bättre"
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are




Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Svensk översättning av: Anders Pettersson
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com
Ad Management plugin by RedTyger











Leverantörserbjudanden

Jobb på Ehandel.se
Rofa Design AB söker:
E-Commerce Manager till Rofa Design
Stadium söker:
Customer Analyst
Mapiful AB söker:
Social Media Manager
iDeal Of Sweden AB söker:
E-commerce Coordinator
Emakina DBG söker:
Business Unit Director E-commerce