Plus Forum E-handelsforumet Logistik DHL har tapat bort mitt paket

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104679
    clarezoe
    Deltagare

    Hej!

    Jag brukar lägga paket utanför huset om jag inte är hemma.

    Jag var hemma faktiskt den dagen men jag hade paketet utanför huset. Den var borta på förmiddag så jag antog att det har hämtats men det kommer aldrig fram och DHL hittar inte det heller. Nu vill de har en upphämtningskvittens som visar att chauffören hämtat godset.

    Brukar ni får kvittens när de hämtar era paket? Jag läste på en annan tråd att visa har godset i garage med låskod, men chauffören lämnar väl inga kvittens?

    Vad ska jag göra nu? Är det kört för mig?

    Tack på förhand!

    #185298
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Du måste alltid ha en underskrift på sändningslistan från chaffören. Det är tyvärr kört. Du få se det som läropengar och göra rätt nästa gång. Efter du fått underskrift så spara dessa i en pärm. Ett steg kan vara att ha låst utrymme som DHL bara har nyckel till. Detta funkar, bara skriva kontrakt med dom (DHL har dessa).

    #185319
    clarezoe
    Deltagare

    @Jimmy Öström 92197 wrote:

    Du måste alltid ha en underskrift på sändningslistan från chaffören. Det är tyvärr kört. Du få se det som läropengar och göra rätt nästa gång. Efter du fått underskrift så spara dessa i en pärm. Ett steg kan vara att ha låst utrymme som DHL bara har nyckel till. Detta funkar, bara skriva kontrakt med dom (DHL har dessa).

    Tack! Jag har en pärm nu för chauförren att skriva på när han hämta.

    Men DHL har nu tappat bort igen mitt paket men denna gången är en retur som kunden själv har lämnat till servicestället.

    Så det blev 2 av 9 som de har tappat bort sedan jag började använda DHL.

    Det är 😡 INTE ok. Har ni bättre lösning för att skicka varorna? Är det bara höja varupriset som gäller?

    #185321
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Låter oturligt att du blivit av med 2 paket av 9 skickade. Vi har ca 1 paket per 300 som försvinner. Jag har bra erfarenhet av DHL. Men sen har du Schenker med, kanske ska testa dessa?

    @clarezoe 92231 wrote:

    Tack! Jag har en pärm nu för chauförren att skriva på när han hämta.

    Men DHL har nu tappat bort igen mitt paket men denna gången är en retur som kunden själv har lämnat till servicestället.

    Så det blev 2 av 9 som de har tappat bort sedan jag började använda DHL.

    Det är 😡 INTE ok. Har ni bättre lösning för att skicka varorna? Är det bara höja varupriset som gäller?

    #185340
    clarezoe
    Deltagare

    @Jimmy Öström 92233 wrote:

    Låter oturligt att du blivit av med 2 paket av 9 skickade. Vi har ca 1 paket per 300 som försvinner. Jag har bra erfarenhet av DHL. Men sen har du Schenker med, kanske ska testa dessa?

    Jag har dålig erfarenhet med Schenker. Jag själv hade paket som inte blir levererad och försenad i en vecka. Deras kundtjänst är kass.
    Det andra paketet har levererats i början av veckan så nu blir det 1 av 9. Jag får avvaka lite.

    Tack Jimmy för dina svar!:)

    #185342
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Har du både problem med DHL och Schenker så har du liksom inte många alternativ kvar tyvärr. DSV finns ju och posten. Vet en del stora e-handlare som har DSV men i övrigt noll erfarenhet. Postens kundtjänst är enligt mig långt ifrån bra oavsett om det är via nätet eller ett företagscenter. KUNDSERVICE borde folk lära ut till sina anställda anser jag!

    @clarezoe 92259 wrote:

    Jag har dålig erfarenhet med Schenker. Jag själv hade paket som inte blir levererad och försenad i en vecka. Deras kundtjänst är kass.
    Det andra paketet har levererats i början av veckan så nu blir det 1 av 9. Jag får avvaka lite.

    Tack Jimmy för dina svar!:)

    #185345
    clarezoe
    Deltagare

    @Jimmy Öström 92262 wrote:

    Har du både problem med DHL och Schenker så har du liksom inte många alternativ kvar tyvärr. DSV finns ju och posten. Vet en del stora e-handlare som har DSV men i övrigt noll erfarenhet. Postens kundtjänst är enligt mig långt ifrån bra oavsett om det är via nätet eller ett företagscenter. KUNDSERVICE borde folk lära ut till sina anställda anser jag!

    Jag får nöja mig med DHL än så länge. Jag är nöjd med DHLs kundservice hittills. Schenker känner jag är big no no.

    #185368
    jp2
    Deltagare

    Jag har inte haft något borttappat paket alls med DHL – har skickat tusentals. De kommer och hämtar av mig direkt och vi har inget kvitto.

    Hade ett paket som fastnade på en central där det låg i någon vecka.

    Kanske prova använd andra adresslappar om de försvinner? Kanske paketlappen som lossnat?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.