Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:
  #1 (permalink)  
Gammal 2018-05-30, 07:53
Ny medlem
ingen
Alice&Fay AB
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1
Alice is on a distinguished road
Standard Se upp för postnord fakturor!

Vi vill höja ett varningens finger till alla som använder sig av PostNord. Dubbelkolla ALLTID dessa fakturor. De försöker ta betalt två gånger för samma post på en faktura. Det händer oss i snitt en gång i månaden.

Dubbelkolla ALLTID så slipper ni betala för mycket och bli lurade på pengar av PostNord!
Svara med citat
Annons


  #2 (permalink)  
Gammal 2018-05-30, 09:27
Inventarie på Ehandel.se
silentswede.se
SilentSwede AB
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 834
Jimmy Öström will become famous soon enough
Standard

Detta gäller alla företag att man ska kolla fakturorna. Sen behövs det verkligen göras på alla transportföretags fakturor då dessa väldigt ofta blir fel.

Men dom sista 3 fakturorna från DHL har varit 100% korrekta och det är ovanligt för vår del. Men aldrig strul med deras support som är riktigt bra tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Alice Visa inlägg
Vi vill höja ett varningens finger till alla som använder sig av PostNord. Dubbelkolla ALLTID dessa fakturor. De försöker ta betalt två gånger för samma post på en faktura. Det händer oss i snitt en gång i månaden.

Dubbelkolla ALLTID så slipper ni betala för mycket och bli lurade på pengar av PostNord!
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2018-06-05, 13:35
Nyfödd
www.stilbruket.se m.fl.
...
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 34
OlofB is on a distinguished road
Standard

Pratade med Postnord idag eftersom det var fel på senaste 3 fakturorna från dem. Det visade sig att de haft något sorts tekniskt problem som medfört att vissa dagar blivit dubbelt fakturerade. Att information om detta inte gått ut tycker jag är lite smått dåligt. Men precis som Alice skrev här ovan så skulle jag rekommendera alla som har Postnord att dubbelkolla.

Det man bör titta efter är de referensnummer som man har på fakturan. Det är där som man ser ifall samma datum/referensnummer dyker upp två gånger efter varandra. Ifall det gör det så är det bara till att ringa dem
Tydligen har detta varit ett problem under senaste månaden...

Skulle jag inte ringt dem och frågat om det skulle det inte blivit krediterat misstänker jag.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2018-06-18, 16:10
jp2 jp2 är inte uppkopplad
Nyfödd
japanspelshop.se
Japanspel
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 66
jp2 is on a distinguished road
Standard

Jag fick en kreditfaktura av dem för några dagar sedan. Det var nog ett år sedan jag fick en senast.

Hur fungerar det nu? Betalas det automatiskt? Senast var de sega. Loggade in på kundportalen men kunde inte se det bekräftat att det betalats ut.
Svara med citat
Svara

Taggar
dubbelkolla, faktura, lurendrejeri, postnord

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are




Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Svensk översättning av: Anders Pettersson
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com
Ad Management plugin by RedTyger











Leverantörserbjudanden

Jobb på Ehandel.se
Rofa Design AB söker:
E-Commerce Manager till Rofa Design
Stadium söker:
Customer Analyst
Mapiful AB söker:
Social Media Manager
iDeal Of Sweden AB söker:
E-commerce Coordinator
Emakina DBG söker:
Business Unit Director E-commerce