Plus Forum E-handelsforumet Logistik DHL vikt till servicepoint

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104692
    Arne_1921
    Deltagare

    Skickar paket som ligger precis på gränsen 20kg till DHL servicepoint.

    VIssa paket visar enligt min våg 20.03kg osv osv Hur petig ska man vara här? Hittills har jag inte vågat skicka typ 20.1kg…

    Vad händer om dom tycker det går över vikten, tex 21kg lär dom ju inte gå med på…

    Jag kan ta en straffavgift om det bara är jag som blir drabbad. Om paketet däremot görs om till en hemleverans istället för servicepoint så kommer ju kunden bli påverkad vilket är i mina ögon mkt värre…

    #185327
    mailingbags.nu
    Deltagare

    Jag skulle inte vågat gått över 19.00kg.
    Dyrt blir det.

    #185328
    Arne_1921
    Deltagare

    Ok, ja skickar 19.9 kg hela tiden. Vågar dock inte gå över 20.0. Säkert skickat 20paket nu som väger precis under 20kg enligt min våg utan problem. Lite jobbigt att sortera bort dom paket som väger 20.1kg, 20.2kg dock… så ja hade ju gärna skickat dessa oxå men inte om dom är petiga

    Vad händer då? Dyrt kan jag ta som sagt men inte att dom gör leveransen till hemleverans….

    #185329
    Arne_1921
    Deltagare

    Snackat med supporten och om paketet väger 20kg +1g enligt deras våg så är det kört Rekomendationen va helt enkelt att liga några 100g under för att vara på säkra sidan……

    Min våg ska ju ha +-20g i tolerans men… Dom kunde inte svara på deras toleranser på vågen…. den lär ju inte väga 20kg +/- 0g

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.