Tänker att någon här är smartare än jag…
Om vi leker med exemplet att vi har en firma som reparerar TV-spels-konsoller.
1. Kunden köper en box av oss online – som vi skickar till kunden ( 200 gram)
2. Kunden skickar sin konsol till oss. (500-1500 gram)
3. Vi skickar tillbaka efter reparation 500-1500gram)
Frakten ska alltså gå fram och tillbaka 3 gånger.
Som jag förstår det kostar Postnord varubrev ungefär 52 kronor + moms upp till 1000 gram, så i runda slängar 195 kronor för 3 vägar upp till 1 kg.
DHL Servicepoint 45+bränsletillägg+moms, upp till 3000 gram.
Så 195 kronor för 3 vägar upp till 3 kg
Tycker att 200 kronor är ganska mycket att debitera kunden.
Förslag på bättre lösningar. Hur hade ni gjort?
Och när jag ändå har er på tråden.
Vad era erfarenheter av Postnord/DHL när det kommer till spårbart.
Är DHL Servicepoint lite mer utvecklat. Eller är det bara min egen fördom?
Tack på förhand
Mårten