Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamn
Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamnHejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:

Gå tillbaka   Ehandel.se > >

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-07-01, 16:54
mejpels avatar
mejpel mejpel är inte uppkopplad
Ny medlem
Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamn www.mejpel.se
Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamn Mejpel AB
Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamn @mejpelse
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5
mejpel is on a distinguished road
Standard Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamn

Nästa vecka kommer min första lastpall till Göteborgs hamn - med båt, ja!

Det är min exportör i Kanada som ordnade leveransen till Sverige. Jag har avtal med DHL inom Sverige för att frakta lastpallen till mitt företag. Men vad händer mellan att varorna kommit till Göteborg tills DHL hämtar dessa?

Lite detaljer:
  • tulldeklarera och all importbiten tänkte jag fixa själv
  • jag vill därefter att DHL hämtar lastpallen i Göteborgs hamn och levererar till mitt företag

Hur går det till?

Vidare, hur länge får min lastpall vara i Göteborgs hamn, och hur mycket kostar det per dag att ha lastpallen vilande där?

/Fred
Svara med citat
Annons


  #2  
Gammal 2013-07-31, 10:53
mejpels avatar
mejpel mejpel är inte uppkopplad
Ny medlem
Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamn www.mejpel.se
Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamn Mejpel AB
Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamn @mejpelse
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5
mejpel is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mejpel Visa inlägg
Men vad händer mellan att varorna kommit till Göteborg tills DHL hämtar dessa?

[...]

Vidare, hur länge får min lastpall vara i Göteborgs hamn, och hur mycket kostar det per dag att ha lastpallen vilande där?
Till googlare och till de som använde forumets sökfunktion för att hitta hit, här kommer svaret på min egen fråga.

När varorna kom till Göteborg blev de omhändertagna av företaget som fraktade mina varor från Kanada till Sverige. Varorna placerades då på ett tillfälligt lager. Jag blev kontaktad av fraktföretaget och fick uppgifter som jag kunde använda för att tulldeklarera hos Tullverket. När mitt ärende avslutades hos Tullverket kunde då DHL hämta varorna på lagret, med hjälp av ett referensnummer.

Varorna kunde stanna kvar kostnadsfritt på lagret under fyra dagar. Från och med den femte dagen kostade det 68 kr per dag att ha kvar min lastpall på lagret.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-08-01, 18:22
Fru Bads avatar
Fru Bad Fru Bad är inte uppkopplad
Flitig Medlem
Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamn underbarabad punkt se
Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamn Underbara Bad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 174
Fru Bad is on a distinguished road
Standard

Någon som vet om det er samma om man importerer från EU?

Jag ska bara ha varur från EU-länder, i första hand...
Svara med citat
Svara

Taggar
frakthandling, importera, tull

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp



Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com
Search Engine Optimisation provided by DragonByte SEO (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2019 DragonByte Technologies Ltd.
Ad Management plugin by RedTyger

Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamn









Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamnLeverantörserbjudanden

Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamnJobb på Ehandel.se
Import och frakt inom Sverige - livet efter Göteborgs hamn