Plus Forum E-handelsforumet Logistik Script Pacsoft + textalk?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #101769
    rillz
    Deltagare

    Hej, Hittade ett script för att få in alla adressuppgifter från opencart till pacsoft.
    Guide: Exportera adress från Opencart till Pacsoft & Unifaun | Om kärleken till internet

    Såg även att det fanns ett liknande script här på forumet: http://www.ehandel.se/forum/logistik/5103-script-foer-packsoft-online.html

    Någon som gjort något liknande för textalk? om inte är det mycket man behöver ändra i scriptet? Vore ytterst tacksam för hjälp eller tips, självklart kan vi betala för ett fungerande script :)

    Med vänliga hälsnignar
    Rickard

    #174720
    Runns.se
    Deltagare

    Hade ju varit smidigt :-)

    #174775
    jeja2000
    Deltagare

    Textalk kan man väl inte lägga in egna skript bara sådär.

    En ide som borde funka är ju att köra nån form av greasemonkey skript.Som hämtar adressen från textalk, Som sedan skapar en xml fil för integration med unifaun/pacsoft.

    Tittade lite på textalks hemsida och såg att de erbjuder integrationer med olika system. Schenker-web-ta bland annat.

    Men det absolut smidigaste om man vill ha koll är ju att drifta själv och inte hyra lösningen.

    #174776
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Ett annat sätt är ju att kontakta texttalk och betala för den pascsoftintegration de faktiskt redan har så är problemet löst.
    Textalk Market – Rusta din webshop med populära integrationer

    #174785
    Fractronics
    Deltagare

    @Kodmyran 77447 wrote:

    Ett annat sätt är ju att kontakta texttalk och betala för den pascsoftintegration de faktiskt redan har så är problemet löst.
    Textalk Market – Rusta din webshop med populära integrationer

    Lösningen som länkas till är för att slippa unifauns kostnad för orderkoppling som man måste ha om man vill använda Textalks modul. Kostar 2500:- + 2000:-/år om jag minns rätt.
    Har man många ordrar ska man givetvis skaffa sig en orderkoppling.
    Har man få ordrar via pacsoft online kan man fylla i adresserna manuellt eller så gör man en liten fuling och scriptar upp det mot deras webgränssnitt. Packsoft är dock inte så förtjusta i det vilket man ju förstår.

    Lösningen med Tampermonkeyscriptet som länkas fungerar oberoende av vilken ehandel man har då scriptet körs lokalt av webbläsaren, scriptet plockar bara adresserna från tex packsedel, man måste bara kunna modifiera lite i scriptet.

    #174788
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Har man inte råd med den lösningen så tror jag inte heller man har råd att betala någon att göra ett script….och speciellt inte om man inte sedan kan underhålla det vid behov. För mig känns det faktiskt ganska dumsnålt om jag ska vara ärlig i stället för att använda det som finns. Men var och en gör såklart som man själv vill.

    #174789
    Fractronics
    Deltagare

    Ja ska man ändå betala för en lösning tar man givetvis den supportade riktiga lösningen.
    Kan man pilla själv så ser jag inget problem med ett script som hjälper till med “klipp och klistra”.

    #174777
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Jag tolkade det som att man inte kunde pilla själv i det här fallet men jag kan ha misstagit mig, antog det eftersom man ville betala för ett script

    #174796
    Johan W
    Deltagare

    Tänk bara på att ni kan bli avstängda från Pacsoft / Unifaun om ni använder klientscript för att det bryter mot deras användarvillkor.

    Anledningen är att det kan belasta deras server när ett script inte fungerar som det skall och om de ändrar sitt gränssnitt. Finns ju trots allt en anledning varför de har ett API.

    Textalks integration såg ut att vara gratis? Bara orderkopplingsavgiften till Unifaun som kostar.

    #177682
    Runns.se
    Deltagare

    @Johan W 77470 wrote:

    Textalks integration såg ut att vara gratis? Bara orderkopplingsavgiften till Unifaun som kostar.

    Tycker inte den är smidig alls, de ordrar som man vill föra över adresserna på laddar man ner i en fil som man sedan laddar upp i pacsoft och varje gång det kommer en ny order får man göra om det igen…

    Funkar det på samma sätt i alla plattformar, en bra lösning hade ju varit att när man godkänner en order klar att skicka så förs uppgifterna om den ordern över till pacsoft och skrivs ut.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.