Plus Forum E-handelsforumet Logistik Logistik för paket till UK

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102656
    Jeg
    Deltagare

    Skickar en hel del paket som REK till UK med posten vilket brukar ta 3-4 dagar när det går som de ska, ibland stannar paketet på heatrow airport och då kan det ta 2 veckor vilket leder till att mina kunder öppnar “disputes” på ebay och mina pengar blir låsta.

    Någon som kan föreslå andra alternativ? DHL servicepoint erbjuder leverans till UK för 199kr upp till 1 kg, inga av mina varor är över 500g så det är bra.
    Står att leveranstiden är 5-6 dagar, vill gärna komma under 4 dagar.

    Är det någon här som har ett pluskonto och kan säga hur mkt DHL servicepoint kostar för 1kg till UK?

    Skickar ungefär 6 paket/vecka.

    #178250
    Stefan72
    Deltagare

    servicepoint är bara inrikes och DHL är ganska dyra på utrikespaket om man inte kommer upp i nå enorma volymer.
    Jag skickar med http://www.fraktabilligt.se, det är samma företag som http://www.fraktnatverket.se
    Vet inte om det är generellt numera men utrikespaket verkar gå via TNT med dom, fungerar väldigt bra.

    #178251
    blazern
    Deltagare

    Kolla med en säljare på UPS, vi exporterar inte till UK, men vi importerar mycket därifrån på vårt UPSkonto, kan det inte i huvudet, men ja tror vi ligger på drygt 100 kronor med expressleverans 500 gram. Framme dagen efter och upphämtning ingår, bör ju vara ungefär samma pris vid export. Värt ett försök iaf.

    #178252
    blazern
    Deltagare

    Fullt spårbart med utkörning ska tilläggas.

    #178253
    Jeg
    Deltagare

    Servicepoint tar 200kr ink moms för 1kg vilket är det billigaste jag hittat. Står dock att det tar 5-6, 3-4 är ok för mig… Något med pluskonto som kan säga vad det kostar via dom?

    #178256
    Jeg
    Deltagare

    @blazern 82503 wrote:

    Kolla med en säljare på UPS, vi exporterar inte till UK, men vi importerar mycket därifrån på vårt UPSkonto, kan det inte i huvudet, men ja tror vi ligger på drygt 100 kronor med expressleverans 500 gram. Framme dagen efter och upphämtning ingår, bör ju vara ungefär samma pris vid export. Värt ett försök iaf.

    Lät faktiskt alldeles för bra, men ska ringa och kolla.
    När jag kollade deras hemsida så gick standard på 1600kr för standard vilket tar 4-5 dagar.

    #178257
    blazern
    Deltagare

    @Jeg 82509 wrote:

    Lät faktiskt alldeles för bra, men ska ringa och kolla.
    När jag kollade deras hemsida så gick standard på 1600kr för standard vilket tar 4-5 dagar.

    Strunta i vad som står på sidan, vi fick 80-85% rabatt vid första samtalet. Detta var dock på importpriser, men inget verkade omöjligt.

    #178258
    blazern
    Deltagare

    Vi var även i kontakt med ett företag i Sverige, minns dock inte vad det hette, men de hade gruppavtal med UPS precis som Pluskontot har med DHL.

    Deras “bra” priser var dubbelt så höga som de vi fick från UPS direkt.

    #178259
    Jeg
    Deltagare

    Tack, ska ringa runt och kolla imorgon. Min volym är dock inte särskilt hög, ungefär 6 paket vecka.

    Men jag måste byta från Posten fort, fick mitt första negativa idag på eBay vilket sög eftersom köparen fortfarande inte fått sin vara.

    #178518
    GOTsolution AB
    Deltagare

    Hade du fått hjälp med detta? Jag kan hjälpa dig med en smidig och billig FedEx lösning.

    MVH

    Morgan

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.