Plus Forum E-handelsforumet Logistik Schenker privpak

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103027
    Rosahuset
    Deltagare

    Hej på er!
    Tänkte kolla ifall någon av er skickar med Schenker?
    Vi skickar idag alla paket med DHL och det fungerar otroligt bra på alla sätt och vis. Men vi har nu fått prisförslag av Schenker som skulle ge oss lägre priser på frakterna, och då är det ganska mycket lägre.
    Men hur tycker ni som kör med dom att det fungerar?

    -Kommer dom flesta paketen fram till kund på 1 dag?
    -Är det många paket som kommer bort?
    -Har ni bra erfarenhet av deras kundtjänst?
    -Är kunderna nöjda?
    -Är ni nöjda överlag?

    Tack på förhand //Björn Rosahuset

    #179651
    Plastskivor
    Deltagare

    När det gäller Privpak Ombud så är det en mycket hög andel av försändelserna som når ombuden och sms-aviseras under nästföljande vardag. Jag har inga siffror dock.

    En frustration är utleveransen av paketburar. Jag vet inte om det funkar på andra orter men i Stockholmsområdet är det väldigt opålitligt. Att droppa ett mail till sitt fraktbolag om att man behöver påfyllning av burar borde vara en “fire and forget”-manöver. Men så funkar det inte. Du måste bevaka att leveransen verkligen sker och när den (som oftast) inte gör det så får du lägga en massa energi till att tjata tjata tjata. Annars får du aldrig dina burar. “The squeaky wheel gets the grease”.

    Ibland ringer det nån tjomme och presenterar som din “account manager” eller liknande och frågar hur man tycker att det funkar och då säger jag att utleveransen av burar inte funkar, men den feedbacken hade man lika gärna kunnat leverera till en död fisk.

    #179652
    C.Larsson
    Deltagare

    Om du är nöjd med DHL kan du då inte pressa priserna hos dem till samma som Schenker?

    #179657
    Rosahuset
    Deltagare

    Tack för det Plastskivor, då håller dom förhoppningsvis samma leveranstider som DHL.

    Jag har kollat med en DHL säljare som jag träffade på en mässa, men den gubben kunde inte göra bättre avtal än det jag redan hade.
    Men jag ska prova att köra en vända med det lokala kontoret, få se ifall dom är intresserade.

    #179659
    C.Larsson
    Deltagare

    Törs man fråga vad du fick för priser från Schenker?

    #179660
    Rosahuset
    Deltagare

    Du har PM C.Larsson!

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.