Plus Forum E-handelsforumet Logistik Uthyrningstjänst på nätet

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103314
    fingret
    Deltagare

    Hej

    Jag håller på att starta upp en egen firma som ska hyra ut produkter via internet. När produktens uthyrningstid är slut ska produkten återsändas till mig av kund.

    Jag undrar hur man ska ordna det här med frakt. Jag vill göra det så enkelt som möjligt för kunderna. Gärna genom att bifoga en retursedel i paketet som kunden bara behöver sätta fast och lämna in på samma ställe som hen hämtade ut den.

    Det rör sig om paket i viktklassen 5-10 kilo med en storlek på ungefär 60*30*30cm. Värdet på de uthyrda produkterna är cirka 10000 kronor, så man vill absolut inte riskera att paketet kan försvinna på vägen. Dessutom är det ju extremt viktigt att kunden får sin hyrda produkt på utsatt dag (eller möjligtvis en dag för tidigt).

    Förslag?

    #180677
    Stefan72
    Deltagare

    vad är det för förslag du vill ha? Det du pratar om är ju genomförbart hos de flesta typ DHL, schenker och posten.
    Allt är ju en kostnadsfråga bara.

    #180678
    fingret
    Deltagare

    Jag vill ha förslag på vilka som är billigast, bäst, smidigast, enklast, erbjuder bäst försäkring för godset, etc. etc. Går väl antagligen att gå in och kolla på varje speditörs hemsida men tänkte att det brukar vara bättre att fråga folk som använt tjänsterna i verksamheten och verkligheten och se vilka som är nöjda och glada med köpt tjänst…

    #180681
    Ekraft
    Deltagare

    Jag tror det är Posten du skall ha. Försäkrat upp till 50.000kr/sändning. De har flest ombud, och deras MyPack Retur är en bra fungerande tjänst där returerna körs ut till dig.

    #180682
    fingret
    Deltagare

    Ok, ska kolla upp det. Men det verkar som att ett av mina paket med posten skulle kosta 390 kronor att skicka, och samma paket med schenker kostar 119. Så i längden skulle jag förlora på att använda posten även om Schenker skulle slarva bort ett paket lite då och då.

    #180687
    Ekraft
    Deltagare

    @fingret 85888 wrote:

    Ok, ska kolla upp det. Men det verkar som att ett av mina paket med posten skulle kosta 390 kronor att skicka, och samma paket med schenker kostar 119. Så i längden skulle jag förlora på att använda posten även om Schenker skulle slarva bort ett paket lite då och då.

    Om du har lite volym så brukar Posten kunna ge en rätt så bra rabatt, ehuru kanske inte ända ned till Schenkers/DHL:s nivå. Skillnaden brukar dock inte vara monumental.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.