Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Smarter Marketing Sweden AB

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103423
    Harald
    Deltagare

    Håller på att jobba med vår nya hemsida snart ska lanseras och även marknadsföras. Fick bra kontakt på mediebyrån Smarter Marketing och var i princip ready to go men är lite osäker nu. Någon som har erfarenheter av Smarter Marketing?

    #181232

    ……….

    #181238
    Lindahl
    Deltagare

    Är också väldigt tveksam. Det lät väldigt bra vid införsäljningen, men sedan hände inte mycket mer än att fakturorna kom. Såg inget resultat alls.

    #181280
    Harald
    Deltagare

    Hej, tack för info dom är dock ganska billiga på seo har en polare som gjorde en deal på seo där han bara betalde när han kom upp på top 5 då borde man vara safe?

    #181281
    C.Larsson
    Deltagare

    Beror helt på vilket sökord, om det är svårt att ranka upp eller inte. Vad har man fått för länkar. Du kan med enkelhet ta sökordet och kolla upp backlinks som din polare har fått. Då märker du om man fått kvalitetslänkar eller skräplänkar som likaväl kan skada din sida i Googles ögon.

    #181500
    stardust
    Deltagare

    Jag avråder ALLA från att anlita Smartermarketing!! En riktigt scam-byrå! Vi anlitade dem, de började fakturera och vi märkte ingen skillnad i vår SEO. Tror inte de gjorde ett skit. Pga det bristande resultatet ville jag avbryta samarbetet. Vi hade inget skriftligt avtal och hade inte diskuterat varken bindningstid eller uppsägningstid. De sa då att avtalet inte går att säga upp. Total bullshit! Vi blandade in jurist och allt, men insåg att det blir dyrare att betala en jurist än att betala återstående kostnad till Smarter marketing.

    Tycker de har varit vidriga att ha att göra med, och var inte ens service-minded i början… Mitt tips till alla er därute som letar efter en SEO-byrå, gå på rekommendationer. Detta verkar som en bransch för bluffmakare…

    #182285

    ………..

    #182308
    NO LINGO
    Deltagare

    Att betala för en garanterad placering är ofta en stark varningssignal om att man inte är 100 seriös. En seriös SEO konsult garanterar aldrig en position och en seriös SEO byrå tar betalt för det jobbet de lägger ner, inte vilken position man uppnår.

    Innan du anlitar någon måste du göra din egen hemläxa först. Ta reda på vilka dina viktigaste sökord är, kolla hur du ligger till på dessa och SEN ta en diskussion med en ev partner för att kunna sätta relevanta mål och krav.

    #182354
    Jens.Lundgren
    Deltagare

    Jag tycker det är fullt rimligt att garantera en position, klienten betalar trots allt för en tjänst, och kommer du inte i topp 3 för de sökord du vill ranka för så är det inte mycket värt. Är du inte övertygad om att kunna uppnå detta bör man inte ta sig an klienten överhuvudtaget. Vi garanterar alltid topp 3 till våra kunder, däremot förbereder vi dem på det ibland tar längre tid än förväntat eftersom det inte går att förutse hur konkurrenterna agerar samt Google uppdateringar m.m.
    Vi garanterar dock i regel aldrig position 1 för ord med väldigt hård konkurrens även om vi skulle kunna göra det, eftersom det ibland inte vore lönsamt kundens del sätt till den tid och resurser det tar.

    #182779
    Fusion
    Deltagare

    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om dem. Efter minst 30 tusen kronor ( vill inte ens tänka på summan) och ett år av deras tjänster så har jag tappat 10% av trafiken till min sida… Jag vill minnas att vi talade om en tredubbling av trafiken innan jag slöt avtal med dem. Deras facebook annonser som de påstår sig vara proffs på brukar nå ut till som bäst 5000 personer. för det tar de 5000 kr. När vi satsar 260 kr själva och helt amatörmässigt gör en annons i egen så kan vi nå ut till 30.000 personer.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.