Hejsan! Du verkar inte vara medlem på Ehandel.se ännu. Du vet väl att det är gratis och ger dig tillgång till forumet, nyhetsbrevet och mycket mer?
Bli medlem nu eller Logga in:

Gå tillbaka   Ehandel.se > E-handelsforumet > Marknadsföring

Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1 (permalink)  
Gammal 2018-03-04, 22:11
Ny medlem
www.feeleco.se
feeleco.se
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 1
Laana is on a distinguished road
Unhappy Hjälp mig! Ny webbshop, lite beställningar :(

Hejsan !!

Jag har precis startat upp en webbshop som har ekologiska baby produkter, (kläder, leksaker, inredning)

Jag märker att trafikflödet ligger på ungefär 20 +/- besök (fortfarande väldigt lite besökare) men de väldigt lite beställningar? Ibland inga alls.

Är det något fel på min hemsida??
www.feeleco.se
Lämna gärna kritik och feedback och tips!

Vad för marknadsföring tror ni är bäst för mig att satsa på?
Hur kan jag på bästa sätt nå ut till mina kunder?

hjärtliga hälsningar
Lana
Svara med citat
Annons


  #2 (permalink)  
Gammal 2018-03-05, 08:18
Novis
www.tsreklam.se
tsreklam.se
 
Reg.datum: okt 2015
Inlägg: 14
JRag is on a distinguished road
Standard

Fin site, tycker den ser välgjord ut med bra bildmaterial.

Angående att folk inte handlar, hur stor procent av kunderna konverterar du?

Vi ligger runt 2.4% (större köp till B2B) vilket får anses vara ok. En låg conversion rate är inte ovanligt, speciellt inte om butiken är ny och ditt varumärke inte är så starkt ännu.

Finns dina produkter hos andra handlare? Är de isf billigare där? Kan vara en anledning till låg konvertering.

Det finns inga genvägar. Fortsätt bredda sortimentet med bra produkter. Fortsätt lägga upp bra texter och content på hemsidan. Fortsätt jaga länkar. Fortsätt bygga varumärke i sociala medier.

Sakta men säkert kommer du får mer besök och större andel konverteringar/köp (om du gör det rätt dvs).

Lycka till!
__________________
Profilprodukter & klockor tsreklam.se & printoz.se & klasströjor.se
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2018-03-05, 10:16
Senior Medlem
www.reservdelsshopen.se
VX Engineering
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 665
Stefan72 is on a distinguished road
Standard

det tar alltid tid. Har du inga miljoner att lägga på marknadsföring så kan du nog räkna med nåt år innan det börjar röra på sig. Kanske längre tid också.
Det är lätt att tro att det är enkelt och det bara händer men de flesta "större" som lyckas har ofta riskkapital i ryggen så de kan smacka in varulager, annonser och gud vet allt för många miljoner och komma igång ganska snabbt. För de som inte har detta så får man liksom göra vad man kan och vänta och se.....tyvärr är det alldeles för många som inte redan insett detta och säger upp sig och plöjer ner ett lån i varulager och sen står man där och väntar på beställningar som aldrig kommer......

Det enda jag reagerar på om du säger att det är en ny sida är att du direkt kör med rabatter, liten enhetsfrakt och fri frakt över 500kr. Såklart lockande men nånting ska betala det också. Sånt är ju enklare att gå in med när man ser att det bär sig än att man ska vara billig direkt och sen inte få nåt över som ska bekosta andra varor osv osv.

Senast redigerad av Stefan72 den 2018-03-05 klockan 10:19.
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2018-03-05, 12:51
Ny medlem
ingen
Konst i din trädgård
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 1
Konstidintradgard is on a distinguished road
Standard

Du har en fin sida med trevliga produkter. Ett sätt att arbeta med marknadsföringen är att du "knyter" de besökare du har till dig genom att ge dem mervärde. Jag kan ge dig ett exempel på vad jag menar som hände mig då jag besökte en ny sida (trädgårdsprodukter i USA):

Nyhetsbrev
* Ett meddelande dök upp: Hej är du ny på vår sida? Vill du prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration om trädgårdar.....
* Jag anmälde mig och fick ganska omgående inspirerande mejl följt av tips på produkter i deras webbshop. = ett mervärde för den intresserade som knyter kunden till dem

Ju längre kunden stannar på sidan desto större chans är att de handlar. Förläng deras besök genom att ge dem något av värde att läsa:

Om dina varumärken
Hade jag haft små barn hade jag gärna läst mer om varumärkena. Är de svenska? Var produceras varorna? Är det schyssta villkor för de som arbetar? Vad är storyn bakom dessa företag? Även om det går att leta fram själv är det roligt att komma till en sida som har lite mer "kött på benen".

Tips till kunden
Hur ska jag sköta babykläderna/leksakerna på bästa sätt? Bra ekologiska tvättmedel? Andra tips/artiklar som handlar om barn/leksaker/kläder/att vara hemma med barn etc

Du själv
I dag är det mycket populärt att berätta sin egen story och på så sätt göra sin sida till något personligt som kunderna kan läsa om. Vem är du? Var bor du? Varför har du en webbutik med eco barnkläder? mm

Driva eget är en webbsida som jag läser och där finns många tips och artiklar om andra företagare som du kanske kan ha nytta av. Titta på den här artikeln:
//www.driva-eget.se/nyheter/nataffarer/little-eco-vagade-starta-webbshop-efter-alla-andra" som handlar om en webbutik som väl är en konkurrent till dig. Vad har de som du saknar?

När kunderna väl gör en beställning; Ge dem något extra. En handskriven lapp med tack och hälsningar. Ett litet rabattkort till ett annat köp på en specifik vara. Ett födelsedagskort att användas till barnkalas. Fantasin och plånboken sätter gränserna.

Det här var några tips som jag kom på. Hoppas att det kan vara till hjälp för dig.
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2018-03-05, 17:55
gvh gvh är inte uppkopplad
Nyfödd
www.gronateimporten.se
Gröna Teimporten AB
 
Reg.datum: jan 2018
Inlägg: 53
gvh is on a distinguished road
Standard

Hej,

jag tycker sidan ser fin ut.

Jag tycker det ser ut som Textalks plattform, är shopen gjord i mallen Fabrikk?

Beroende på bransch och att det inte är stora varumärken eller butiken är stor/känd i branschen, så tycker jag inte alls det är konstigt att ha 20 besökare och ingen handlar. Vissa dagar kan säkert många affärer ha 100 besökare utan att någon handlar. I sht i din bransch, där kunderna till stor del är ganska unga och surfar in på mobilen blir konverteringssiffrorna låga.

Jag tycker du fick bra råd ovan, så mina råd blir bara att kanske utöka sortimentet och att kämpa på, oftast tar det längre tid än man vill att det ska ta...

Senast redigerad av gvh den 2018-03-05 klockan 17:57.
Svara med citat
  #6 (permalink)  
Gammal 2018-03-07, 09:16
Ny medlem
ingen
loop
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 7
TRUSTOR is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Laana Visa inlägg

Vad för marknadsföring tror ni är bäst för mig att satsa på?
Hur kan jag på bästa sätt nå ut till mina kunder?

hjärtliga hälsningar
Lana
Frågan är väl vilken marknadsföring gör du just nu?

Kommer ej in på din hemsida, så det är svårt att komma med något konkret, men en bra idé är väl att köra PPE annonser och sätta target på miljötänkare samt småbarnsföräldrar på FB, sedan uppdatera ditt FB-flöde dagligen, är väl billigast just nu, samt att du värmer upp din fb-pixel om du vill gå vidare på mer avancerad marknadsföring.

Lycka till!
Svara med citat
  #7 (permalink)  
Gammal 2018-03-16, 14:17
Ny medlem
ingen
Gaffla
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 1
mdahlgren is on a distinguished road
Standard

Hallå!

Som de andra redan har påpekat, snygg sajt och bra val att använda dig utav en hyrplattform för e-handel - det gör det hela mycket enklare. Jag skulle rekommendera att söka hjälp inom SEO och SEM för synlighet och annonsering på Google, ta in offerter från ett flertal byråer eller konsulter. Samtidigt bör du försöka med att själv bygga upp en process för att kontinuerligt(dagligen) publicera nyttigt innehåll för potentiella kunder/besökare på både Instagram och Facebook.

Lycka till!
__________________
Partner & SEO-ansvarig på gaffla
Svara med citat
Svara

Taggar
feedback, kritik, marknadsföring, webbshop

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are




Powered by vBulletin® Version 3.8.9
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.3.2
Svensk översättning av: Anders Pettersson
vBulletin Skin developed by: vBStyles.com
Ad Management plugin by RedTyger











Leverantörserbjudanden

Jobb på Ehandel.se
Rofa Design AB söker:
E-Commerce Manager till Rofa Design
Stadium söker:
Customer Analyst
Mapiful AB söker:
Social Media Manager
iDeal Of Sweden AB söker:
E-commerce Coordinator
Emakina DBG söker:
Business Unit Director E-commerce