Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring blocket höjer priserna igen.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 46 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100601
    JohanK
    Deltagare

    Hej. Fick precis ett mail av blocket som uppdaterar sin butik, vilket ger företag möjlighet till annonsstatistik.

    I och med lanseringen av detta höjs priserna på våra annonser i billtillbehör från 60 till 90 kr.

    Skaplig höjning, bara gratulera blocket som istort sett sitter i monopolställning på annonsmarknaden.

    Finns det ens nåt alternativ?

    #167705
    Ekraft
    Deltagare

    Ja, det finns alternativ. Affilliate-program, Google Adwords samt sajter som Fyndiq och Tradera finns bland annat.

    Just när det gäller biltillbehör skulle ju också några handlare kunna gå samman och skapa en egen portal i stil med t.ex. Bokborsen.se.

    #167706
    Plastskivor
    Deltagare

    Grattis.. inom den kategori som är mest relevant för mej så är prishöjningen 100%.

    Det finns ju inte en sportmössa att jag kommer att förlänga min blocket-butik när det period som jag redan betalt löper ut.

    #167708
    JohanK
    Deltagare

    @Plastskivor 68991 wrote:

    Grattis.. inom den kategori som är mest relevant för mej så är prishöjningen 100%.

    Det finns ju inte en sportmössa att jag kommer att förlänga min blocket-butik när det period som jag redan betalt löper ut.

    Vi förlängde förra veckan, undra om det är skäl att säga upp.

    #167710
    mrmomeni
    Deltagare

    Blocket och Fyndiq på samma dag. Saknas väl bara att Posten ska börja stänga sina företagskontor en efter en… oh wait

    #167714
    Plastskivor
    Deltagare

    Eller att Arla, Milko och Skånemejerier tycker att nästa vecka så ska mjölken kosta 15 spänn litern.

    #167735
    Andreas
    Deltagare

    Surt… I Finland är dock Blocket ännu gratis.

    De måste väl finansiera all reklam som de sänder i TV-rutan här.

    #167781
    Fruktsam
    Deltagare

    @Plastskivor 68999 wrote:

    Eller att Arla, Milko och Skånemejerier tycker att nästa vecka så ska mjölken kosta 15 spänn litern.

    Ja det hade väl visserligen varit positivt. Inte för att jag vill bevara mjölkindustrin, men det blir ju inte bättre av att bönderna jobbar mer eller mindre gratis.

    Fast nu hamnade vi nog lite OT. :)

    #167802
    Plastskivor
    Deltagare

    om det hade varit så jäkla kasst att vara mjölkbonde så skulle folk sluta med det och då skulle priserna stiga pga minskad tillgång.

    Hade du varit bonde i Ukraina på 1930-talet så hade du kunnat få besök av en politruk som sa att nu odlar du sockerbetor annars skott i nacken och din familj åker till Sibirien, men mej veterligen så har vi inte det systemet i Sverige.

    #167806
    Piratessan
    Deltagare

    @Plastskivor 69097 wrote:

    om det hade varit så jäkla kasst att vara mjölkbonde så skulle folk sluta med det och då skulle priserna stiga pga minskad tillgång.

    Hade du varit bonde i Ukraina på 1930-talet så hade du kunnat få besök av en politruk som sa att nu odlar du sockerbetor annars skott i nacken och din familj åker till Sibirien, men mej veterligen så har vi inte det systemet i Sverige.

    Massor av mjölkbönder har redan lagt ner? Minskad tillgång leder bara till mer import, men nu är vi verkligen helt OT… :P

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 46 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.