Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Klipster – någon som testat?

Etiketter: ,

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102895
    sebbesoder
    Deltagare

    Är det någon som har testat att ligga med på Klipster och i så fall om det har gett någon utdelning?

    #179123
    C.Larsson
    Deltagare

    Prova att maila finixl och se om de kan svara http://www.ehandel.se/forum/marknadsfoering/9492-marknadsfoering.html

    #179125
    sebbesoder
    Deltagare

    Tack för tipset! Jag ser till att maila finixl och håller tummarna för ett svar :)

    #179596
    Katalin
    Deltagare

    Hej, Fick du svar på ditt meil? Jag är också nyficken på hur Klipster kan påverka ens affär.

    #179654
    anton
    Deltagare

    Inte testat Klipster men har testat Rabble och Wrapp. Funkat helt ok. Försök förhandla fram så ni bara betalar om de ger effekt t.ex. som ett affiliateprogram. Fast fast provision (t.ex. “20 kr”) per avslut de genererar.

    Klipster säljer väl på tv-reklam etc också va? Så är ett något annorlunda koncept.

    #177086
    Mollylover
    Deltagare

    Klipster är skräp.
    Har ett antal vänner som jobbat på Klipster, i stort sett 99% av alla dess kunder är missnöjda. Att dom har si och så många användare/nedladdningar är bara skit snack. Ingen använder Klipster, det är en produkt som knappt marknadsförs. De ända gångerna de marknadsförs är när Metro och TV3 inte lyckats sälja reklam så blir de sk “fillers”.

    Priset att vara med lokalt är runt 6000kr går att pruta ner till typ 2000kr
    Nationellt typ runt 20 000kr samma sak här går de att pruta ner rejält.

    Det är företaget RTM business Partner som sköter försäljning av Klipster, där Christian Knutsen är den största liraren/bedragaren på företaget.

    #175000
    MyJosephine
    Deltagare

    Jag vet inte hur folk använder dem apparna vad det gäller rabatter och så. Men jag vet att jag och mina “älskar gratis”-vänner endast använder klipster, rabble, osv när det är gratis. Annars tycker jag personligen att dem är lite krångliga vad det gäller att hålla koll på rabatter som passar en.

    Så går det att köra provisions-baserat kan du ju kanske testa.

    #173826
    speedygee2002
    Deltagare

    Jag har nyttjat både rabble och klipster i lite olika kampanjer. Dem kampanjerna som gett oss bäst utdelning har vart ex 50kr 100kr för nya kunder vid köp över 400kr, ett utmärkt sätt för att plantera nya kunder. Tar ett tag att få en bra spinn på det så det gäller o testa kampanjerna. Lycka till!

    #170161
    Safar
    Deltagare

    De mailade för en vecka sedan & ville ha 19 000 kr för en helårsprenumaration. De mailade idag & prutade ner till 11 000 samt bjöd på en veckan utan att jag han svara. Känns sådär.

    #179437
    Klipster
    Deltagare

    Hej!

    Kul att se en tråd om Klipster på detta forum! Vi har funnits i snart 3 år och under tiden utvecklat vår produkt och erbjudande till våra kunder. Till en början byggde Klipsters affärsmodell på att hjälpa företag att få in nya kunder genom ett extremt rabatterat erbjudande (ungefär som Let’s Deal eller Groupon) men sedan nyligen arbetar vi efter långsiktig prenumerations-modell som ger anslutna företag en längre tid på sig att testa runt vilka typer av kampanjer och erbjudanden som fungerar för just dom (utan att det kostar dom mer). Detta har mottagits mycket bra av både våra anslutna företag och användare.

    Klipster har sedan start drygt 750 000 nedladdningar och en stor portion av dessa är idag aktiva användare. Men exakt hur man som företag ska attrahera dessa användare är inte alltid ett självklart recept. Det kräver ofta att man testar sig runt och är aktiv för att hitta rätt – ungefär som att man infe automatiskt får likes på Facebook bara för att man startar en Facebooksida som företag. Detta är huvudanledningen till att vi idag arbetar efter den långsiktiga modellen.

    Vi marknadsför oss varje månad i TV3 (Play) för att få nya samt påminna befintliga användare om vår tjänst. Förra året samarbetade vi med Metro också men det gör vi inte längre.

    Du är mer än välkommen att höra av dig till oss om du har några frågor och funderingar om vår tjänst! Maila oss på support@klipster.com.

    Arjan

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.