Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Pressmeddelande

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 38 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #94792
    Caroline
    Deltagare

    Hej!

    Jag kommer att skicka ut pressmeddelande till utvalda (rätt många) tidningar och bloggare. Hur ska jag göra för att det inte ska hamna i deras skräppost? Har det någon betydelse om man gör massutskick eller ska man undvika det??

    /C

    #113074
    timmy
    Medlem

    Just ur skäppostsynpunkt så vet jag inte om det är någon skillnad men det är skillnad för mottagaren som kommer se att du skickat till “rätt många”. Jag hade i så fall skickat separata brev till varje mottagare och inte angett alla mottagare i ett brev. Har du tittat på mynewsdesk.se? Verkar vara ett bra sätt att ge ut pressreleaser. Finns säkert många som har erfarenhet av den sidan här.

    #113077

    mynewsdesk är grymt bra, men når inte ut till så många bloggare så de borde du maila själv. Antal mottagare är absolut en parameter som bedöms gällande spam, men jag skulle inte vara jätteorolig om det inte är oerhörda mängder bloggare…

    Använd läskvitto så kan du ju fortsätta spamma dem som inte läser till de läser.

    #113085
    Caroline
    Deltagare

    japp, jag har kollat på mynewsdesk och kommer att använda det också. Tanken med dessa utskick är att ge vissa en extra “knuff” så de inte råkar missa min fina butik ;)

    Tack för råden!

    #113139
    Mony
    Deltagare

    Lite dum fråga: men vad skriver man i ett pressmeddelande?

    Att man startat sin butik?

    #113149
    Richie72
    Deltagare

    Gå in på mynewsdesk så kan du se vad folk skriver.

    #113180

    man får ju skriva vad som helst, men hitta på någon twist / något nytt / något intressant så får du andra att vilja använda det i sina medier. du bör ju ha hur mycket som helst med tanke på din naturligt-föräldraskap-blogg; du vill påverka samhället osv osv det brukar väl skapa intresse

    #113217
    osueco
    Deltagare

    Newsdesk är bra. Det håller jag med om men vad är gränsen mellan att spamma bloggare eller skicka pressreleaser till journalister som “vill” få dem?

    #113244
    dojan
    Deltagare

    Alla företag och organisationer som har något spännande att berätta kan med fördel ladda upp sina “stories” på MyNewsdesk.com. Tjänsten bevakas av 10.000-tal journalister och 100.000 tals andra intressenter.

    Ambitionen har varit att försöka skapa en oberoende plattform för förmedling av pressinformation och liknande på såväl mottagares som avsändarnas villkor.

    Självklart når man inte allt och alla via Mynewsdesk. Men det är ett bra göra sin information tillgänglig så att alla intresserade enkelt kan hitta den. Förmedlingen via MyNewsdesk är också synkad med många andra kanaler vilket innebär att du enkelt och effektivt även når ut där. Ex i social media som YouTube, Twitter, m fl.

    #113296
    Caroline
    Deltagare

    Jag undrar också lite som Osueco.. var går gränsen för spam egentligen??

    En annan fråga gällande bilder.. Vad gäller för att använda andras bilder? Säg att man hittar en snygg bild på en produkt man säljer, men den är tagen av någon annan, (fotograf, bloggare, journalist, privatperson, ur ett tidningsreportage etc) och man vill använda den bilden på exempelvis en “inspirationssida” i sin butik- Är det tillåtet om man gör källhänvisning? Bloggare “snor” ju bilder hela tiden.. ;)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 38 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.