Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring 1000 domäner

Etiketter: ,

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #155096
    evomedia
    Deltagare

    Det var många aktiva sidor:P hade som max 340 domäner som jag nu har bantat ner till 130 genom avreg och försäljning. på dessa ligger ca 40 aktiva sidor=)

    #155274
    FredrikNas
    Deltagare

    Kul att så många verkar testa Domainz utifrån denna tråd, skriv en rad till mig om ni funderar på någonting :)

    #155277
    stocktown
    Deltagare

    @SEO-Anders 55243 wrote:

    Inventerade ägorna idag och resultatet blev att jag äger strax över 1000 aktiva domäner. Känns rätt häftigt :) Målet är 2000 under 2013. Domänerna används främst till länkbygge.

    Någon annan här som äger många domäner?

    Mvh Anders

    Hur hinner du administera alla och hålla cms installationer uppdatera mm? 😮

    #155283
    FredrikNas
    Deltagare

    Kör du tillexempel WP som CMS, så kan du använda denna sida: Manage WordPress Sites from One Dashboard – ManageWP.com, för att enhetligt uppdatera source, uppdatera/installera/avinstallera plugins/themes/widgets osv. Samt skriva poster, skapa sidor osv. Dom har en helt suverän batch funktion som gör att du bara klickar av för vilka sidor som ska få uppdateringen/texten/sidan osv.

    I kort är det en kontrollpanel för alla dina wordpress sidor, oavsett vart dom ligger.

    #155309
    stocktown
    Deltagare

    @FredrikNas 55517 wrote:

    Kör du tillexempel WP som CMS, så kan du använda denna sida: Manage WordPress Sites from One Dashboard – ManageWP.com, för att enhetligt uppdatera source, uppdatera/installera/avinstallera plugins/themes/widgets osv. Samt skriva poster, skapa sidor osv. Dom har en helt suverän batch funktion som gör att du bara klickar av för vilka sidor som ska få uppdateringen/texten/sidan osv.

    I kort är det en kontrollpanel för alla dina wordpress sidor, oavsett vart dom ligger.

    Tack! Bra tips!

    #155321
    V.Lindberg
    Medlem

    Hej,

    Har en fråga gällande hur ni använder alla dessa domänerna?

    Jag sitter på några stycken också nu och hade en idé om att jag skulle kunna samla in epostadresser genom domänerna. Finns det något sätt typ Mailchimp där man kan installera samma program på alla domäner och samlar in alla adresserna till ett register så att säga så man slipper några hundra olika listor.

    Mvh
    Victor

    #155357
    FredrikNas
    Deltagare

    @V.Lindberg 55557 wrote:

    Hej,

    Har en fråga gällande hur ni använder alla dessa domänerna?

    Jag sitter på några stycken också nu och hade en idé om att jag skulle kunna samla in epostadresser genom domänerna. Finns det något sätt typ Mailchimp där man kan installera samma program på alla domäner och samlar in alla adresserna till ett register så att säga så man slipper några hundra olika listor.

    Mvh
    Victor

    Ja, du kan skaffa konto hos mailchimp, skapa en lista att samla adresser i, och installera plugin på alla sidor som du vill samla in e-post adresser ifrån, så kopplar du dom via Mailchimps API (det görs enkelt i mailchimp plugin för te.x wordpress), så kopplar du dom bara till samma lista i Mailchimp.

    Tänk dock på att hålla isär personerna du samlar in adresser till, finns ingenting mer irriterande än att få irrelevant e-post. Bara för att en person signar upp på sida A som handlar om ditt och datt, så betyder det inte att du kan skicka vad som helst till personen.

    #155536
    SEO-Anders
    Deltagare

    @stocktown 55510 wrote:

    Hur hinner du administera alla och hålla cms installationer uppdatera mm? 😮

    jag jobbar varje dag :) man får helt enkelt bygga bort problem med underhållssystem osv.

    Mvh Anders

    #155537
    SEO-Anders
    Deltagare

    @V.Lindberg 55557 wrote:

    Hej, Har en fråga gällande hur ni använder alla dessa domänerna?

    I mitt fall handlar det i huvudsak om att “sälja” länkar. Jag är inte så intresserad av affiliate men jag är betydligt mer intresserad av att skapa innehåll och länka upp det så det blir värdefulla resurser.

    Lite mer “long shot” då det tar lång tid, men min erfarenhet är att det ger riktigt bra pengar när man väl når målet. Jag ser marknaden som att det finns väldigt många som vill ha många länkar av hög kvalitet. Kan man leverera i volym så är det rätt enkel business :)

    mvh Anders

    #157564
    Kocken
    Deltagare

    @FredrikNas 55517 wrote:

    Kör du tillexempel WP som CMS, så kan du använda denna sida: Manage WordPress Sites from One Dashboard – ManageWP.com, för att enhetligt uppdatera source, uppdatera/installera/avinstallera plugins/themes/widgets osv.
    I kort är det en kontrollpanel för alla dina wordpress sidor, oavsett vart dom ligger.

    Någon som vet om det finns något liknande detta till WP, gillar inte deras prissättning att man prenumererar och betalar per månad.
    Betalar gärna men då en engångssumma.

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.