Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Att leja ut telefon

Visar 5 inlägg - 31 till 35 (av 35 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #135357
    Parvelito
    Deltagare

    @JohanK 33581 wrote:

    Tänk myndigheter, posten, dhl med flera, sen svarar du igen :)

    Så kan du tänka när du antingen har blivit ensam utsedd att leverera enligt ett EU-direktiv, eller när din omsättning är i närheten av vad de har. Googla gärna “hatar posten” och liknande fraser och fundera hur kul det skulle vara om det stod “hatar sp*rtst*l*n”.

    #135375
    Kocken
    Deltagare

    @Parvelito 33578 wrote:

    Jo, det tror jag att jag gör, det ligger som en variabel av okänd storlek på den negativa sidan i den här ekvationen.

    Glöm inte variabeln nöjda kunder på plussidan. Vi har en del samtal de flesta slutar i en order eller en potentiellt missnöjd kund vi fått på vår sida i stället.
    Samtalen som är rena produktfrågor ser vi som ett plus eftersom vi då kan förbättra vår produktbeskrivning så inga fler kunder behöver fundera över samma sak.

    Jag tror nog du har med dessa punkter i beräkningarna men de är viktigare än många tror.

    Det är svårt att växa ur en liten kostym, skulle jag vara dig skulle jag nog titta på prissättning, anställning hellre än att ta bort telefon.

    #135515
    Dan
    Deltagare

    Lol, CDON kan jag köpa som exempel :)

    Hur funkar telefonservicen? Eller ni har telefon som vanligt bara?

    @Joel 33552 wrote:

    Jag brukar tänka i dom banorna att kan CDON.com och Roligaprylar.se vägra telefon så kan alla!

    Däremot skulle jag aldrig byta ut vår egen telefonservice. Eftersom jag har en riktigt duktig medarbetare (@Jeff) anställd heltid för att sköta just vår kundtjänst, så tar dom 10-15 samtalen vi snittar per dag inte mycket av hans tid att besvara.

    I teorin täcker nog de extra sale vi får via telefon en stor del av hans lön till och med. Vi har många företagsordrar och mer än hälften av dem ringer för att lägga en order.

    #135517
    Joel
    Deltagare

    @Dan 33760 wrote:

    Lol, CDON kan jag köpa som exempel :)

    Hur funkar telefonservicen? Eller ni har telefon som vanligt bara?

    Vi har vanlig IP-telefon via Cellip och 026-nummer.

    Tycker det fungerar grymt bra och det är något som verkligen uppskattas av våra kunder.

    #135569
    JohanK
    Deltagare

    Vi lägger ner tankarna om att leja ut tjänsten och kör vidare själav :)

Visar 5 inlägg - 31 till 35 (av 35 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.