Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Cellip, telefonkö och meddelanden

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95637
    bloggus
    Deltagare

    Hej alla,

    Som jag förstått finns det en del som använder cellip för dessa tjänster. Är egentligen ute 3 saker:

    – ett telefonnummer
    – en telefonköp och så man kan ställa in mellan vilka tider man har öppet
    – meddelande utanför öppettiderna, men information om öppettider
    – meddelande man kan slå på om man inte kan svara under öppettiderna.

    Vad behövs till detta? Känns som en växel borde klara det, me cellip säger att man behöver 3 telefonnummer för detta. Hur gör ni? Verkar som funktioner ovan är det minsta man måste ha eller?

    #119731
    Richie72
    Deltagare

    Vad sägs om nummerabonnemang och mobiltelefon. Du får du allt utom telefonkö. Varför du ska ha telefonkö när du håller på att starta upp din e-handel (som din profil säger) förstår jag inte, men du vet bäst vilka behov du har.

    #119733
    bloggus
    Deltagare

    Ja, tycker att telefonkö är något positivt även vid uppstart. Dessutom tar jag kanske över en befintlig butik snart som har lite kunder, som hade telefonkundtjänst. Tänkte bibehålla samma stil på supporten.

    #119734
    Dan
    Deltagare

    Vi hade cellip med dessa funktioner innan men det var dyrt och funkade inte alls bra. Vi tänkte byta till 3 växel nu men för dessa funktioner kostar det 8k i startavgift så vi har heller inget alternativ :(

    #119735
    Richie72
    Deltagare

    Det skulle vara intressant att veta vad butiker med lite omsättning har för telefontrafik. Min butik är ju ganska liten men jag har på sin höjd 4 samtal på en dag men oftast inga alls.

    #119736
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    tror det beror mycket på målgrupp. I gardenhome har vi fler samtal än i Swecat, troligen eftersom det är en mer datorovan målgrupp. Vi har dock ganska få samtal, vissa dagar 1-2, andra dagar 10-20, så det är svårt att bedömma. Sedan ringer såklart en hel del säljare…suck

    #119737
    fotofyndet
    Deltagare

    @Kodmyran 16168 wrote:

    Sedan ringer såklart en hel del säljare…suck

    Tur att du har Annika. Hur är det med henne nu? Är hon sjuk fortfarande? ;)

    #119739
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @fotofyndet 16169 wrote:

    Tur att du har Annika. Hur är det med henne nu? Är hon sjuk fortfarande? ;)

    Hon har sportlov denna vecka :D

    #119744
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag håller på med en undersökning på hur många samtal vi har samt mellan vilka tider (allt från 08,00 till 20,00).

    Vi är inne på sista veckan (då är vi uppe i 7 veckor).

    Så vi får se vart vi landar.

    #119748
    bloggus
    Deltagare

    @Dan 16166 wrote:

    Vi hade cellip med dessa funktioner innan men det var dyrt och funkade inte alls bra. Vi tänkte byta till 3 växel nu men för dessa funktioner kostar det 8k i startavgift så vi har heller inget alternativ :(

    Ja, jag kollade priser där också och flydde snabbt …

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.