Plus Forum E-handelsforumet Logistik Den ultimata Varubrevslådan 340x240x70 mm 2 maj 2018

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 40 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #184545
    Ekraft
    Deltagare

    9 @gustalero 91156 wrote:

    Tack för svar!

    Vilket artikelnummer? Är det en snabbottenlåda?

    790043 är det, och det är inte någon snabbottenlåda utan enklast och billigast tänkbara.

    Och som någon annan invände, det kan finnas anledning att kika på omballagevikten om man har produkter som genom ett mindre emballage kommer ned i viktklass.

    #184570
    fotoklok
    Deltagare

    Har också fått det bekräftat av postnord.
    Vad tror ni om att skicka REK som ett alternativ till varubrev?
    Spårbart och ser ut som man får skicka rulle också.

    #184573
    nmn
    Deltagare

    Att ni orkar hålla på med Postnord, finns ju knappt något sämre företag!

    Är det inte väldigt tydligt att de inte vill ha några kunder, de gör ju allt gör att jaga bort de få kunder de fortfarande har.

    #184578
    makemake
    Deltagare

    Jag har samma bekymmer som du Lundström.

    Det finns MTD. De levererar via tidningsbuden om nätterna. Verkar ganska intressant och dessutom billigare n varubrev. Dock min 50 paket per försändelse.
    De har kunder som batteriexperten och lyko.

    Jag ska boka in möte med deras säljare och se vad de har att erbjuda :)

    #184580
    gvh
    Deltagare

    Finns dåligt med smålådor hos leverantörerna.
    Maxlådan är väl Packoplocks 320x225x60 som INNERMÅTT vilket gör att den klarar 70mm som yttermått med ett par mm tillgodo.
    Men man skulle onekligen vilja ha typ två st mindre varianter. OBSERVERA att det är oftast INNERMÅTT som anges, bra att tänka på innan ni beställer ett par pallar…

    Officiell info om måttbegränsningen finns nu på posten.se https://www.postnord.se/foretag/skic…/brev/varubrev

    #184582
    Fractronics
    Deltagare

    En annan förändring som verkar ha dykt upp i prislistan för 2018 är att föravisering nu kostar 2.50:-. (Gratis innan) Märkte det först nu brukar ha det på alla varubrev så att kunden får ett mail när paketet är skickat.

    #184637
    SimonJ
    Deltagare

    Frågan är, vad kommer PostNord göra med försändelser som överskrider maxmåtten? Skickas tillbaka till avsändare? Debiteras vi som avsändare extra?

    Vår favoritlåda är https://shop.apak.se/Lador-kartonger/Laador-Med-Snabbotten/Snabbottenlador.htm Art.nr 792-017.
    Jag kollar nu med apak och kollar om de kan fixa denna låda med höjd 7cm.

    #184641
    Jonkejober
    Deltagare

    @Fractronics 91211 wrote:

    En annan förändring som verkar ha dykt upp i prislistan för 2018 är att föravisering nu kostar 2.50:-. (Gratis innan) Märkte det först nu brukar ha det på alla varubrev så att kunden får ett mail när paketet är skickat.

    Jag tror detta handlar om föravisering via sms, det har kostat detta tidigare.

    Skickat från min Lenovo P2a42 via Tapatalk

    #184702
    gustalero
    Deltagare

    Packoplock verkar ha snappat upp att det är förändringar som får stor påverkan

    https://www.packoplock.se/postens-varubrev

    #184703
    gvh
    Deltagare

    Bra gjort av Packoplock! De borde dock ange lådans vikt också!

    Tyvärr har dom inte utökat sitt sortiment vad jag kan se, det finns några storlekar som dom borde sälja….

    Deras 3mm well art nr 790043 320x225x60 anges nu med yttermått, 326x231x72, vilket gör att den ej får skickas som framtida Varubrev. Nu vet inte jag om dom verkligen har mätt lådan, utan yttermåttet är bara matematiskt utifrån tjockleken på pappen och lådans konstruktion. Nu har inte jag just denna låda, men jag har samma storlek i budgetversionen, vilken finns under Budgetlåder i menyn. Dessa har man inte angett måtten på.

    Jag har alltså art nr 788006 320x225x60, framför mig ihopmonterad och tejpad. Wellpappen är ca 2,8 mm tjock enligt mitt skjutmått. I hörnen, där höjdmåttet borde vara högst, såvida man inte har ett minst 60mm högt föremål i lådan (när jag meter höjden i lådan tycks den vara någon mm under 60 mm), är måttet mellan 67 och 69 mm på de kartonger jag har monterat, det beror väl lite på hur man viker och exakt hur wellpappen har blivit stansad. Men när jag ställer in mitt skjutmått på 70 mm så ser man att lådan är tunnare! Lätt. Kanske kan funka sämre med en annan “upplaga”, men mina kartonger är under 70 mm!

    Lådan väger ca 110 gram, oklippt, dvs utan att trimma flärparna… (Med 4 klipp, halvering av kortsidsflärparna, ca 94 gram)

    Jag har beställt lite lådor hos Davpack som jag tyckte hade för mig intressanta mått.

    Slitslåda 1ASWF006 215x150x55 yttermått (mina) 221x155x68 vikt 87 gram men flärparna är stora och går mycket omlott och vikten kan klippas ner t ex till 67 gram med 3 klipp.

    Självlåsande 1FDBB03 220x155x55 med yttermått (mina) 248x166x60 vikt ca 78 gram

    Självlåsande 1FDBB06 240x178x60 med yttermått (mina) 266x185x64 vikt ca 96 gram

    Reservation för felaktiga mått ;)

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 40 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.