Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Hur har 2012 börjat för er?

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 53 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #135414
    Prix
    Deltagare

    Har ingen statistik men gud vad jag har att göra. Stängde av samtliga annonser för att under januari fokusera på hemsidan och produkter, istället har jag suttit och svarat på dussintals med ordrar som kommit via mail, skällt på leverantörer som inte kollar sin mail och skrivit fakturor under hela januari! Några siffror har jag inte, mer än att så värst mycket tid till sidan har jag inte fått. :) :)

    #135449
    Macondax
    Deltagare

    Nu när Januari är slut, så visade det sig att året har börjat fantastiskt.

    Tillväxt mot 2011: drygt 800%, samtidigt som Januari 2012 blev all-time-high!
    Februari ser ut att börja bra, så det gäller bara att stånka på :)

    Jämfört med Januari 2011:

    Besökare: +201%
    Besök via Google Organic: +203%
    Omsättning: +800,4%
    Köp: +196%

    #135450
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Macondax 33688 wrote:

    Nu när Januari är slut, så visade det sig att året har börjat fantastiskt.

    Tillväxt mot 2011: drygt 800%, samtidigt som Januari 2012 blev all-time-high!
    Februari ser ut att börja bra, så det gäller bara att stånka på :)

    Jämfört med Januari 2011:

    Besökare: +201%
    Besök via Google Organic: +203%
    Omsättning: +800,4%
    Köp: +196%

    Trevligt!

    Stort grattis!

    //Per

    #135463
    sanmic
    Deltagare

    Här har det gått lite bättre än förra året, mellan tummen och pekfingret +20% mot 2011.

    #135470
    Joel
    Deltagare

    @Macondax 33688 wrote:

    Nu när Januari är slut, så visade det sig att året har börjat fantastiskt.

    Tillväxt mot 2011: drygt 800%, samtidigt som Januari 2012 blev all-time-high!
    Februari ser ut att börja bra, så det gäller bara att stånka på :)

    Jämfört med Januari 2011:

    Besökare: +201%
    Besök via Google Organic: +203%
    Omsättning: +800,4%
    Köp: +196%

    GRATTIS! Kul att det går så bra för dig Marcus!

    Har du börjat kika något på lokaler ännu?

    #135472
    Macondax
    Deltagare

    @Joel 33710 wrote:

    GRATTIS! Kul att det går så bra för dig Marcus!

    Har du börjat kika något på lokaler ännu?

    OT: Jag har ganska bra koll på lokaler i närområdet, men först skall bolaget ombildas (blir nu i sommar, när examensarbeten är färdiga).
    Tänkte även vänta ut de värsta svängarna med SAAB (Trollhättan), för att se hur underleverantörer hanterar krisen (flyttar flera, så finns det ju en del lokaler att tillgå).

    Sneglar dock väldigt längtande på ett helt nytt industriområde (under exploatering), men att få med sig banken på ett bygge är nog att hoppas för mycket…:o

    #135489
    JohanK
    Deltagare

    Besök: +75,33%

    Sidvisningar: +92,57%

    Intäkter: Dubblerat från förra året. (Blir det +50%?, Hade inte ehandelsspårning aktiverat förra januari)

    #137224
    Richie72
    Deltagare

    Lyfter tråden lite. Det här är sportlovsveckan om jag förstått allt rätt. Har ni märkt av någon minskad försäljning. Jag mäter veckovis och hittills har den här veckan varit usel jämfört med andra veckorna i år förutom 31-dec – 6 januari. Jag har i och för sig tappat en placering på Google men det borde inte räcka som förklaring.

    #137226
    Prix
    Deltagare

    Samma här, just denna veckan har varit usel…

    #137230
    Parvelito
    Deltagare

    Sportlovet rullar ju ut över landet veckorna 7, 8 & 9, och det märks av. Har alltid märkts, så det är inget konstigt. Sen startade bokrean igår, och den får mycket shoppingfokus av konsumenterna. Inget konstigt med det heller.

    Förutom normal säsongsvariation så har vi senare i sommar Fotbolls-EM och OS i London. Det kommer bli dåliga veckor för E-handeln.

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 53 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.