Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna Checkout – frågor och svar

Visar 10 inlägg - 391 till 400 (av 621 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #166067
    FredrikGust
    Deltagare

    @flennstrom 67132 wrote:

    För att vi ska ta bedrägeririsken måste butiken ha följt vår bedrägeripolicy (som varje butik kan se i Klarna Online), tex skickat försändelsen med en spårbar och försäkrad leveransmetod.

    Det innebär rent konkret att man behöver skicka med DHL eller Posten mypack för att man som handlare inte ska drabbas. Många av oss skickar många försändelser med varubrev som inte räknas som en spårbar leveransmetod, vilket för mig är en kalkylerad risk på grund av prisskillnaden mot mypack.

    #166089
    Peppe75
    Deltagare

    Kan nämna jag har fel på klarna varje vecka sen jag fick det. Dubbelfakturerade kunder, dubbla ordrar, från klarna. Internetbanken som inte fungerar, även då de sa allt var var klart då hade de inte ens aktiverat Swedbank vilket tog ngt halvår. Tog flera månader för klarna att fixa Swedbank utan att de sa något.. Fått fel medelanden flera gånger vilket gjort jag inte kunnat hantera ordrar på flera dar mm. Använder textalk.

    “Så tycker du det är kul att dubbelkolla, sitta i telefonsupport, ringa kunder och be om ursäkt då är Klarna absolut något för er.”

    Det är min erfarenhet och fakta som checkout kund

    #166091
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Min och andras e-handlares med!!

    Mycket strul så fort det är återköp som INTE är faktura eller delbetalning är erfarenheten.

    @Peppe75 67160 wrote:

    Kan nämna jag har fel på klarna varje vecka sen jag fick det. dubbelfakturerade kunder från klarna internetbank som inte fungerar, tog flera månader för klarna att fixa Swedbank utan att de sa något.. Fått fel medelanden flera gånger vilket gjort jag inte kunnat hantera ordrar på flera dar mm. Använder textalk

    Det är min erfarenhet och fakta som checkout kund

    #166100
    flennstrom
    Deltagare

    Vi är medvetna om vikten att återbetalningar vid returer sköts så snabbt som möjligt. Vårt mål är att administrera en återbetalning inom 24 h (sen kan det beroende på banker etc ta längre tid innan kunderna har pengarna på sina konton).

    För ca en vecka sedan fick vi en oväntad ökad volym av återbetalningar och vi hade upp till 7 dagars handläggning. För tillfället är vi ca 3 dagar efter och vi räknar med att vara helt ikapp i slutet på veckan.

    #166344
    Runns.se
    Deltagare

    Någon som vet när KCO ska börja funka på hela norden?

    #166926
    Peppe75
    Deltagare

    Sjukt vad klarna checkout är i betastadiet om jag vore er skulle jag vänta…. Duplicate på ordrar ofta ger extra jobb, dessutom så skyller så klart klarna på kunden, konstigt bara att det inte händer paypal el payson. Betalösningar borde vara billigare ;) Men skulle det funka så vore klarna checkout bra

    #166929
    Magento
    Deltagare

    @Peppe75 68106 wrote:

    Sjukt vad klarna checkout är i betastadiet om jag vore er skulle jag vänta…. Duplicate på ordrar ofta ger extra jobb, dessutom så skyller så klart klarna på kunden, konstigt bara att det inte händer paypal el payson. Betalösningar borde vara billigare ;) Men skulle det funka så vore klarna checkout bra

    och du är helt säker på att det inte är plattformen eller modulen som orsakar detta?

    #166931
    MagnusJohansson
    Deltagare

    @Peppe75 68106 wrote:

    Sjukt vad klarna checkout är i betastadiet om jag vore er skulle jag vänta…. Duplicate på ordrar ofta ger extra jobb, dessutom så skyller så klart klarna på kunden, konstigt bara att det inte händer paypal el payson. Betalösningar borde vara billigare ;) Men skulle det funka så vore klarna checkout bra

    För oss fungerar Checkout felfritt så det borde, precis som Magento säger bero på något som är utanför Klarnas ansvar.

    #166938
    Peppe75
    Deltagare

    Kan ju vara Textalk som e banditen men i deras system är det inte dubbel order bara i Klarnas. Textalk undviker jag att prata med då de är lite dryga att ha göra med raka motsatsen till Klarnas support

    #166954
    AndersIvar
    Deltagare

    Har aldrig heller haft dubbla order i KCO. Troligtvis plattformen som skickar dubbelt.

    Skickat från min GT-N7100 med Tapatalk 4

Visar 10 inlägg - 391 till 400 (av 621 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.