Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna Checkout – frågor och svar

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 621 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #155734
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @Björne 56028 wrote:

    Nu har jag kanske missat någon info men har Klarna sagt när checkout kommer släppas, alltså ingen beta utan för alla?

    Slutet på januari vill jag minnas att man sagt, den publika betan är i och för sig också för alla och det är den 22 nov.

    #155783
    Bjorne
    Deltagare

    @Kodmyran 56034 wrote:

    Slutet på januari vill jag minnas att man sagt, den publika betan är i och för sig också för alla och det är den 22 nov.

    ok, ganska snart då med andra ord. Får jag passa på att fråga dig om du haft kunder som inte fattat att dom beställde, (och då menar jag inte andra e-handlare som ville testa). Alltså att dom är van att det behövs mer än ett klick så att säga.

    #155791
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    @Björne 56094 wrote:

    ok, ganska snart då med andra ord. Får jag passa på att fråga dig om du haft kunder som inte fattat att dom beställde, (och då menar jag inte andra e-handlare som ville testa). Alltså att dom är van att det behövs mer än ett klick så att säga.

    Nej hitills ingen

    #155854
    flennstrom
    Deltagare

    Även om många butiker helt riktigt underlättar för sina besökare genom att ta bort registreringskrav, så finns det många kunder som VILL logga in. Klarna Checkout ger möjlighet att föra över information från ehandelsplattformen till Klarna.

    Om du har både epostadress och postnummer lagrat så behöver kunden inte fylla i några extra uppgifter. På Inloggade kunder i Klarna Checkout? kan du se hur det ser ut.

    #155872
    Flagstore.se
    Deltagare

    @Flagstore.se 56026 wrote:

    Kan man välja bort några betalsätt. Typ postförskott och förskottsbetalning. OM det nu blir implenterat. Eller måste man ta allt eller inget med KCO?

    flennstrom? ;)

    #155874
    flennstrom
    Deltagare

    KCO är en “allt eller inget”-lösning som idag innehåller kort- och direktbankbetalning. Nästa milstolpe för nya funktioner i tjänsten är 1:a kvartalet 2013. Idag finns inga planer på att inkludera ytterligare betalsätt.

    Så, din fråga är svår att svara på. Helt klart är att du inte kan välja bort tex kortbetalningen idag. Det man kan välja bort är om man vill köra kampanjer tex julkampanj.

    #155875
    DavidWigg
    Deltagare

    Var det idag det skulle släppas in lite fler butiker till KCO?

    Gäller detta för utvalda ehandlare eller en bredare skara?

    #155876
    flennstrom
    Deltagare

    Det stämmer. Det kommer ett meddelande om vilka plattformar som har en färdig integration av KCO under dagen. Håll ögonen öppna helt enkelt :)

    #155878
    pyhobby
    Deltagare

    Jag har lite olika småfunderingar, numrerar för enkelhetens skull.
    1. I KCO kan man vad jag sett inte se några produkter, bara en totalsumma. Är detta skrivet i sten eller kan man välja att visa varukorgens innehåll i kassan?

    2. Hur ser det ut i KCO om man har fler fraktalternativ?

    3. Hur ser det ut i KCO om man har rabattkodsfunktion?
    Detta är en viktig punkt för mig. Att funktionen finns förutsätter jag, det är mer möjligheten att själv påverka utseendet/texten som jag funderar kring.
    Jag vill exempelvis inte att det ska stå rabattkod, kampanjkod osv. i kassan.
    I min nuvarande butik har vi medvetet valt att kalla rabattkodsfunktionen för “Presentkort”. känner på mig att man minskar andelen “rabattkodsgooglande” kunder ordentligt på detta viset.

    4. I dagsläget skickar jag med kvitton till kunder som betalar direkt med kort och fakturor till kunder som väljer faktura. I KCO kommer jag inte kunna se vad kunden valt för betalsätt. Hur hanterar vi detta? Att fakturorna skickas via mejl har jag förstått, kommer det även skickas kvitton via mejl till kunden efter aktivering av köpet?

    #155896
    flennstrom
    Deltagare

    1. I KCO kan man vad jag sett inte se några produkter, bara en totalsumma. Är detta skrivet i sten eller kan man välja att visa varukorgens innehåll i kassan?
    Varukorgen är inte en del av KCO utan ligger kvar i din plattform. Du kan visa varukorgen ovanför eller bredvid KCO tex.

    2. Hur ser det ut i KCO om man har fler fraktalternativ?
    Alla val som påverkar totalsumman lägger man ovanför kassan. Ett sätt att göra det är som visas på Hur hanteras fraktsätt i Klarna Checkout? | eVERYTHING. Själva logiken för fraktsätt och utlämningsställe är inte en del av KCO. Däremot kan KCO ta emot exvis postnummer från plattformen för att undvika dubbelinmatning.

    3. Hur ser det ut i KCO om man har rabattkodsfunktion?
    Detta är en viktig punkt för mig. Att funktionen finns förutsätter jag, det är mer möjligheten att själv påverka utseendet/texten som jag funderar kring.
    Jag vill exempelvis inte att det ska stå rabattkod, kampanjkod osv. i kassan.
    I min nuvarande butik har vi medvetet valt att kalla rabattkodsfunktionen för “Presentkort”. känner på mig att man minskar andelen “rabattkodsgooglande” kunder ordentligt på detta viset.
    Rabattkoder är inte en del av KCO, rabattkoder/presentkort stöds genom att man kan lägga till rader i ordern som märks som “Discount” och är minusbelopp. Så du har full kontroll över utformningen av rabattkoder. Ett sätt att lösa det är:Så här funkar rabattkoder i Klarna Checkout | eVERYTHING

    4. I dagsläget skickar jag med kvitton till kunder som betalar direkt med kort och fakturor till kunder som väljer faktura. I KCO kommer jag inte kunna se vad kunden valt för betalsätt. Hur hanterar vi detta? Att fakturorna skickas via mejl har jag förstått, kommer det även skickas kvitton via mejl till kunden efter aktivering av köpet?
    Ja

Visar 10 inlägg - 41 till 50 (av 621 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.