Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Kundtjänst uppgifter och tider

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97930
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Hej alla som älskar att prata med kunder i telefon:rolleyes:.

    Jag behöver lite råd.

    Vi håller på att kasta upp en mejlruta på första sidan där vårt snitt i svarstid kommer att finnas (till höger i kundtjänst rutan).

    Jag har tillfälligt tagit bort telefonnummer från första sidan för vi hinner kanske svara på 5% av alla samtal som rings och då hade jag som kund inte varit glad.

    Men vi ska ha upp “om oss” och “vanliga frågor och svar” eller vad det ska heta på hemsidan.

    Vi snittar just nu som det ser ut på strax över 2000 mejl i månaden varav vi svarar på ca 1000-1200 av dessa (dom andra behövs inte svaras på av olika anledningar).

    Men nu till mina frågor.

    1. Jag måste begränsa telefontiderna, idag har vi 09,00-16,00 och jag svara som sagt på max 5% på dessa.

    Ska man ha en telefontid varje dag fast begränsat eller två dagar i veckan eller ska jag helt ta bort telefonen?

    Jag kan kasta ut telefonen imorgon ska ni veta, telefonen tar så otroligt mycket tid och kan vi inte svara mer än vi gör så känns det som den kan kastas ut.

    2. Ska vi ha adresserna till vårt lager och kontor på hemsidan, jag har tex. kontoret hemma och vill såklart inte ha kunder hit…

    #143132
    Joel
    Deltagare

    1. Svarar du endast på 5% av samtalen kan du lika gärna ta bort den tycker jag.

    2. Skaffa en boxadress som du kan skylta med på hemsidan :)

    #143133
    Parvelito
    Deltagare

    @Joel 42093 wrote:

    1. Svarar du endast på 5% av samtalen kan du lika gärna ta bort den tycker jag.

    2. Skaffa en boxadress som du kan skylta med på hemsidan :)

    Instämmer helt med föregående talare.

    #143134
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Tack!

    Men ser en boxadress okej ut att ha?

    @Joel 42093 wrote:

    1. Svarar du endast på 5% av samtalen kan du lika gärna ta bort den tycker jag.

    2. Skaffa en boxadress som du kan skylta med på hemsidan :)

    #143135
    Anton A
    Deltagare

    @Jimmy Öström 42095 wrote:

    Tack!

    Men ser en boxadress okej ut att ha?

    Njaeo, svårt att svara på.
    Jag själv föredrar en riktig adress.

    #143136
    Cha1
    Deltagare

    @Jimmy Öström 42091 wrote:

    Hej alla som älskar att prata med kunder i telefon:rolleyes:.

    Jag behöver lite råd.

    Vi håller på att kasta upp en mejlruta på första sidan där vårt snitt i svarstid kommer att finnas (till höger i kundtjänst rutan).

    Jag har tillfälligt tagit bort telefonnummer från första sidan för vi hinner kanske svara på 5% av alla samtal som rings och då hade jag som kund inte varit glad.

    Men vi ska ha upp “om oss” och “vanliga frågor och svar” eller vad det ska heta på hemsidan.

    Vi snittar just nu som det ser ut på strax över 2000 mejl i månaden varav vi svarar på ca 1000-1200 av dessa (dom andra behövs inte svaras på av olika anledningar).

    Men nu till mina frågor.

    1. Jag måste begränsa telefontiderna, idag har vi 09,00-16,00 och jag svara som sagt på max 5% på dessa.

    Ska man ha en telefontid varje dag fast begränsat eller två dagar i veckan eller ska jag helt ta bort telefonen?

    Jag kan kasta ut telefonen imorgon ska ni veta, telefonen tar så otroligt mycket tid och kan vi inte svara mer än vi gör så känns det som den kan kastas ut.

    2. Ska vi ha adresserna till vårt lager och kontor på hemsidan, jag har tex. kontoret hemma och vill såklart inte ha kunder hit…

    Personligen vill jag svara så mycket i telefonen, kundärenden kan avslutas så mycket snabbare genom telefon än mail. Men visst vid ditt fall blir det ju lite knepigt eftersom du inte hinner svara!

    #143138
    Parvelito
    Deltagare

    Boxadress är det många företag som har, det är bättre än ingen adress alls.

    #143140
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ja det håller jag med om.

    Men ska jag låta adresserna vara som dom är och blir det ett problem så ändrar jag till boxadress?

    Se längst ner på denna sida: Köpvillkor – Blekinge Bilradio

    @Parvelito 42099 wrote:

    Boxadress är det många företag som har, det är bättre än ingen adress alls.

    #143141
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Ja här är det tvärtom, våra kundärenden på telefon tar nog minst 10 gånger längre tid än via mejl tyvärr.

    Vi har ganska mycket “tunga” frågor som kräver en hel del kontroller osv. tyvärr.

    @Cha1 42097 wrote:

    Personligen vill jag svara så mycket i telefonen, kundärenden kan avslutas så mycket snabbare genom telefon än mail. Men visst vid ditt fall blir det ju lite knepigt eftersom du inte hinner svara!

    #143142
    Per Nilsson
    Deltagare

    Boxadress + växelsystem med röstbrevlåda alternativ call back-funktion = win för dig Jimmy.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.