Plus Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Kundtjänst uppgifter och tider

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 26 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #143143
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Okej tack för detta.

    Jag har funderat på personlig växel innan men bland annat Berra (som jag är min privata Gud nr: 2:p) tyckte det mest var dyrt och trodde inte på det och jag höll med så jag lade ner det.

    Men en ny fråga till alla:

    Kan det vara värt mellan 500-1000 kronor i månaden att ha en personlig växel, tex dessa: Telefonpassning – 118700 SMS WEBB TELEFON

    @Per Nilsson 42103 wrote:

    Boxadress + växelsystem med röstbrevlåda alternativ call back-funktion = win för dig Jimmy.

    #143145
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Jimmy Öström 42104 wrote:

    Okej tack för detta.

    Jag har funderat på personlig växel innan men bland annat Berra (som jag är min privata Gud nr: 2:p) tyckte det mest var dyrt och trodde inte på det och jag höll med så jag lade ner det.

    Men en ny fråga till alla:

    Kan det vara värt mellan 500-1000 kronor i månaden att ha en personlig växel, tex dessa: Telefonpassning – 118700 SMS WEBB TELEFON

    I dag kan man få en kalasväxel för en struntsumma eftersom man inte behöver egen hårdvara och det går på IP-nätet.

    Förut så kostade det fett med stålar att ha egen växel. Jag sålde Ericssons MD110 en gång i tiden så jag vet vad jag pratar om :)

    Call back-funktion är = “Vi kan inte svara nu men tryck in ditt nummer så ringer vi upp dig så fort vi kan” = Alla som verkligen verkligen vill att du ska ringa gör det medan andra kanske inte tycker att det var så viktigt = mer tid till dig = mer tid att spendera på knivar hos mig.

    #143146
    Parvelito
    Deltagare

    @Jimmy Öström 42104 wrote:

    O
    Kan det vara värt mellan 500-1000 kronor i månaden att ha en personlig växel, tex dessa: Telefonpassning – 118700 SMS WEBB TELEFON

    Om du inte har tid att svara i telefonen nu, kommer du då ha tid att ringa upp alla som vill bli uppringda? (innan de ringer igen och lämnar nytt meddelande, och varje gång de ringer och lämnar ett meddelande kostar det dig 5-10 spänn).

    Jag tänkte själv försöka styra all kundtjänst via formulär som kunden fyller i så att man får informationen enkelt presenterad för sig, och att det därmed går snabbare att svara.

    #143148
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Nej du har rätt Berra, vi har vandrat på denna vägen tidigare och där stod det en tjur i vägen och den står kvar!!!

    Tack, men det blir till att plocka bort telefonen som det ser ut.

    @Parvelito 42107 wrote:

    Om du inte har tid att svara i telefonen nu, kommer du då ha tid att ringa upp alla som vill bli uppringda? (innan de ringer igen och lämnar nytt meddelande, och varje gång de ringer och lämnar ett meddelande kostar det dig 5-10 spänn).

    Jag tänkte själv försöka styra all kundtjänst via formulär som kunden fyller i så att man får informationen enkelt presenterad för sig, och att det därmed går snabbare att svara.

    #143169
    Macondax
    Deltagare

    @Jimmy Öström 42091 wrote:

    1. Jag måste begränsa telefontiderna, idag har vi 09,00-16,00 och jag svara som sagt på max 5% på dessa.

    Det har man allt märkt. Du är totalt hopplös att nå via telefon :)
    Nä, i din bransch och med tanke på att ni inte hinner svara mer i telefon, så skulle jag helt klart ta bort telefonen. Det hjälper inte att plocka in en telefonist/passningstjänst, för de kan inte dina produkter och kommer bara skapa irritation bland kunderna (“vafan, Blekinge Bilr. kan ju inte ett skit när man ringer dem..”)

    @Jimmy Öström 42091 wrote:

    2. Ska vi ha adresserna till vårt lager och kontor på hemsidan, jag har tex. kontoret hemma och vill såklart inte ha kunder hit…

    Har du kunder idag som vill komma och hämta/klämma och känna? Isåfall, ange en boxadress (om du absolut inte vill träffa kunden :)) Om kunder förstår att det är en e-handel, så skulle jag uppge en korrekt företagsadress för att påvisa seriositeten för nya kunder.

    #143173
    Richie72
    Deltagare

    @Per Nilsson 42106 wrote:

    I dag kan man få en kalasväxel för en struntsumma eftersom man inte behöver egen hårdvara och det går på IP-nätet.

    Förut så kostade det fett med stålar att ha egen växel. Jag sålde Ericssons MD110 en gång i tiden så jag vet vad jag pratar om :)

    Call back-funktion är = “Vi kan inte svara nu men tryck in ditt nummer så ringer vi upp dig så fort vi kan” = Alla som verkligen verkligen vill att du ska ringa gör det medan andra kanske inte tycker att det var så viktigt = mer tid till dig = mer tid att spendera på knivar hos mig.

    Hur fixar man det? Låter ju lysande, då screenar man de mindre viktiga samtalen direkt.

    #143176
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Tack kompis, värdefull info för jag vet ju att du har en uthyrd växel själv!

    @Macondax 42130 wrote:

    Det har man allt märkt. Du är totalt hopplös att nå via telefon :)
    Nä, i din bransch och med tanke på att ni inte hinner svara mer i telefon, så skulle jag helt klart ta bort telefonen. Det hjälper inte att plocka in en telefonist/passningstjänst, för de kan inte dina produkter och kommer bara skapa irritation bland kunderna (“vafan, Blekinge Bilr. kan ju inte ett skit när man ringer dem..”)

    Har du kunder idag som vill komma och hämta/klämma och känna? Isåfall, ange en boxadress (om du absolut inte vill träffa kunden :)) Om kunder förstår att det är en e-handel, så skulle jag uppge en korrekt företagsadress för att påvisa seriositeten för nya kunder.

    #143177
    GregerA
    Deltagare

    @Richie72 42134 wrote:

    Hur fixar man det? Låter ju lysande, då screenar man de mindre viktiga samtalen direkt.

    De funktionerna kan man få t.ex via Cellip i deras Centrex Pro. Kostar inte så mycket per månad.

    Funderar själv på att använda det för att styra upp ringandet lite. Just nu ringer det i fyra telefoner när någon ringer – men det är inte alltid någon som kan svara pga andra samtal. Då vore det bättre med en köfunktion och möjlighet att lämna meddelande eller nummer.

    “Just nu är det många som ringer till oss. Lägg inte på luren – ditt samtal är viktigt för oss.” :rolleyes:

    Ang. adress så anser Konsumentverket att det skall vara en fysisk adress där företrädare för företaget kan träffas. Men de har ju knappast några sanktionsmöjligheter om man nu bara uppger en boxadress.

    #143178
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag kör på våra riktiga adresser och skriver (ej butik/ej besöksadress). Blir det problem får jag ta tag i det sen, kommer det kunder hem till mej (kontoret) så sätter jag dom i arbete med att rensa rabatten eller något:eek::p

    @GregerA 42138 wrote:

    Ang. adress så anser Konsumentverket att det skall vara en fysisk adress där företrädare för företaget kan träffas. Men de har ju knappast några sanktionsmöjligheter om man nu bara uppger en boxadress.

    #143179
    GregerA
    Deltagare

    @Jimmy Öström 42139 wrote:

    Jag kör på våra riktiga adresser och skriver (ej butik/ej besöksadress). Blir det problem får jag ta tag i det sen, kommer det kunder hem till mej (kontoret) så sätter jag dom i arbete med att rensa rabatten eller något:eek::p

    Ja, det behövs rensas upp i rabatt-träsket … :D

Visar 10 inlägg - 11 till 20 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.