Startsida Forum Övrigt Om Ehandel.se PĂ„minna/tvinga folk att visa sin butik

Visar 10 inlÀgg - 11 till 20 (av 57 totalt)
  • Författare
    InlÀgg
  • #126219
    GregerA
    Deltagare

    @Dan 23445 wrote:

    Japp det vore ju nice eller sÄ startar man en butik automatiskt Ät dem med fet mÄnadsavgift? :)

    Det kan sĂ€kert Kodmyran hjĂ€lpa till med … :D

    #126220
    fotofyndet
    Deltagare

    Det gÄr att komma hur lÄngt som helst i spÄnandet av idéer till det hÀr, men faktum Àr ju ÀndÄ att det Àr ett problem. Jag personligen tror att vi fÄr svÄrt att upprÀtthÄlla den hÀr vÀnskapliga tonen och otroliga hjÀlpsamheten om vi fÄr fler som driver butik men som inte Àr engagerade nog att vilja uppge den. Det Àr lÀtt att slÀnga ur sig otrevliga eller nedlÄtande kommentarer om man inte sjÀlv behöver visa upp sitt eget arbete.

    #126222
    Richie72
    Deltagare

    Det hÀr Àr ett forum för e-handlare. LÄt inte de som saknar e-handel skriva i forumet. All information de behöver för att de ska komma igÄng finns i forumet.

    Sen nÀr de har en e-handel sÄ kan de skriva.

    Jag tror inte att jag Ă€r ensam om att ha tröttnat pĂ„ frĂ„gor som ”hur fungerar det hĂ€r med e-handel” och ”jag vill sĂ€lja klĂ€der pĂ„ nĂ€tet hur gör jag”.

    Fördelar som jag ser det Àr:
    1. Folk lÀr sig anvÀnda sökfunktionen
    2. Vi slipper Äterkommande nybörjarfrÄgor sÄ forumet blir mer relevant
    3. Man kan se vilka butiker folk representerar

    Nackdelar:
    Inga

    #126224
    bloggus
    Deltagare

    Ehhmmm… Dan,

    Av din lÄnga erfarenhet sÄ vet du att det Àr oftast inte speciellt hÄllbart pÄ forumet, nÄgot öppet forum. Det kan man sett pÄ WN tidigare. FrÄn början presenterade en del lÀnkar, men mÄnga gÄnger gör de inte det.

    1. Folk lÀr sig anvÀnda sökfunktionen
    2. Vi slipper Äterkommande nybörjarfrÄgor sÄ forumet blir mer relevant
    3. Man kan se vilka butiker folk representerar

    Det hÀr Àr ett forum för e-handlare. LÄt inte de som saknar e-handel skriva i forumet.

    3. Man kan se vilka butiker folk representerar

    Vill du hellre att de skriver in lÀnkar till butiker de inte Àger? Det sÄg man en del av pÄ WN, dÀr man skrev in lÀnkar till hemsidor, men inte var webmaster för. Det Àr det man fÄr om man gör det obligatoriskt. Skall du sjÀlv sitta och kontrollera varje medlem? Hur? Nja, ett jobb som ingen forumadministrator vill syssla med eller har tid med.

    LÄter mest som en lista frÄn nÄgon som inte drivit forum tidigare. :) Jag kan lova dig, dÄ jag driver forum sjÀlv, att nummer 1 och 2 kommer aldrig att uppnÄs till höga procentandelar. Det finns alltid de som inte anvÀnder sökfunktionen och det kommer alltid finnas de som stÀller dumma nybörjarfrÄgor. SÄ Àr det bara pÄ forum om det mÄste man leva med. Man kanske skulle sÀtta upp ett skriftligt prov i form av en enkÀt pÄ nybörjarsaker inom e-handel. Klarar man inte det fÄr man inte tillgÄng till forumet :)

    Om alla hĂ€r Ă€r överens kanske man skall gĂ„ liknande vĂ€g som ehandel.com och ta medlemsavgifter för att fĂ„ tillgĂ„ng till forumet … dĂ„ slipper man nybörjarfrĂ„gor mm..

    #126225
    Parvelito
    Deltagare

    Att tvinga folk Àr sÀkert ingen bra idé, men man kan ju alltid be folk berÀtta Ätminstone vilken bransch de pysslar med. Det blir trots allt lite roligare om man har ett hum om vad folk pysslar med.

    #126226
    Dan
    Deltagare

    Jag tycker inte det Àr ett stort problem, man fÄr ignorera trÄdar man tycker Àr ointressanta och inte svara pÄ frÄgor som Àr upprepningar helt enkelt?

    Att tvinga folk leder som Bloggus sĂ€ger bara till lögner Ă€ndĂ„. Det finns massor som angett info och bara det tycker jag ger massor. Man kan sĂ„klart börja fundera pĂ„ filtreringsfunktioner och liknande ocksĂ„ dĂ€r man kan vĂ€lja att bara se ”verifierade” medlemmar och liknande men jag vet inte om det Ă€r bra att vara exkluderande.

    Alla forum fÄr vÀxtvÀrk, jag vet inte om nÄgon löst det pÄ ett bra sÀtt Àn?

    #126227
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Kan inte vi Àldre medlemmar bara bli bÀttre pÄ att pÄminna nya medlemmar och tjata lite mer pÄ dem. Brukar trots allt ge resultat

    #126228
    danielandersson
    Deltagare

    @Kodmyran 23458 wrote:

    Kan inte vi Àldre medlemmar bara bli bÀttre pÄ att pÄminna nya medlemmar och tjata lite mer pÄ dem. Brukar trots allt ge resultat

    Blir sÄ mÄnga avbrott i mÄnga trÄdar dÄ..

    Om du inte menade att vi skulle PM-spamma dem :)

    #126230
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag hÄller med.

    @bloggus 23453 wrote:

    Det finns alltid de som inte anvÀnder sökfunktionen och det kommer alltid finnas de som stÀller dumma nybörjarfrÄgor. SÄ Àr det bara pÄ forum om det mÄste man leva med.

    #126231
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag ser heller inget problem, sĂ„ lĂ€nge inte vi ”experter” ska skriva massa duma saker som gör att ”alla” nya tycker vi Ă€r dumma i huvdet och sitter pĂ„ en hög tron osv osv. För det Ă€r ju bara Partykungen som har en tron (eller vad det heter) hĂ€r :rolleyes:

    @Dan 23455 wrote:

    Jag tycker inte det Àr ett stort problem, man fÄr ignorera trÄdar man tycker Àr ointressanta och inte svara pÄ frÄgor som Àr upprepningar helt enkelt?

Visar 10 inlÀgg - 11 till 20 (av 57 totalt)
  • Du mĂ„ste vara inloggad för att svara pĂ„ detta Ă€mne.