Plus Forum E-handelsforumet Logistik Posten skickalätt och driftstörning

Visar 10 inlägg - 51 till 60 (av 119 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #137857
    Knivbutik.se
    Deltagare

    @Frida 36352 wrote:

    OBS! Använd inte Skicka lätt än. Den fungerar inte, fast den är i skarpt läge. Har pratat med kundtjänsten och de tycker inte man ska använda den innan man ringt och frågat dem om den funkar.

    Så avvakta.

    Ska man skratta eller gråta!? En webbtjänst som till ytan ser ut att fungera, men man måste i förväg ringa och kolla om den fungerar innan man törs använda den!
    *Tar mig för pannan*

    #137859
    Tian
    Medlem

    Tack, Frida.
    Tyvärr såg jag inte att det skrivits här om den, innan jag blev jätteglad (!!) och använde den.
    Funkar fint att fylla i allt, och betala. Men INTE att få ut de nödvändiga fraktsedlarna!
    GRRRR Vad arg jag blir!

    #137863
    shavingroom
    Deltagare

    @Frida 36352 wrote:

    OBS! Använd inte Skicka lätt än. Den fungerar inte, fast den är i skarpt läge. Har pratat med kundtjänsten och de tycker inte man ska använda den innan man ringt och frågat dem om den funkar.

    Så avvakta.

    Inga problem eftersom den verkar nere igen eller fortfarande ;)

    #137866
    Frida
    Deltagare

    @Knivbutik.se 36357 wrote:

    Ska man skratta eller gråta!? En webbtjänst som till ytan ser ut att fungera, men man måste i förväg ringa och kolla om den fungerar innan man törs använda den!
    *Tar mig för pannan*

    Japp! Smidigt skare va!

    @Tian 36359 wrote:

    Tack, Frida.
    Tyvärr såg jag inte att det skrivits här om den, innan jag blev jätteglad (!!) och använde den.
    Funkar fint att fylla i allt, och betala. Men INTE att få ut de nödvändiga fraktsedlarna!
    GRRRR Vad arg jag blir!

    Det blev samma för mig. :( Ring kundtjänst och se till så att du får återbetalning på det där.

    @shavingroom 36364 wrote:

    Inga problem eftersom den verkar nere igen eller fortfarande ;)

    Igen. Den var uppe ett tag där. För testkörning. Verkar inte ha gått så bra…

    #137869
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    He he he.

    Det är lite som att göra reklam för en produkt man vet har utgått och som man aldrig kan få tag på igen:p

    @Knivbutik.se 36357 wrote:

    Ska man skratta eller gråta!? En webbtjänst som till ytan ser ut att fungera, men man måste i förväg ringa och kolla om den fungerar innan man törs använda den!
    *Tar mig för pannan*

    #137918
    Flagstore.se
    Deltagare

    @Arne på Posten 36289 wrote:

    Hej jodå jag läser och har kollegor som jobar med det tekniska för att tjänsten ska fungera. jag kommer att fortsätta prata förpackningar mm hur kassan ska se ut mm mm.
    Med vänlig hälsning
    Arne

    Tipset är väl nu att det är HÖG TID för er på Posten att ta in kompetent konsult som löser problemet eftersom ni uppenbarligen inte kan lösa detta själva internt.

    Det här nog det mest inkompetenta jag stött på från ett större företag sen jag startade E-handel för 6 år sedan.

    Sedan sent i höstas är mitt upplägg vad gäller fraktavgift i webshopen + Tradera satt med avgifterna på Skicka Direkt som mall. Nu måste jag istället skicka med REK vilket naturligtvis blir mycket dyrare. Det här gör att jag nu går back på många beställningar.

    Kommer ni att kompensera mitt företag ekonomiskt för merkostnaden??

    :(

    #137932
    Tian
    Medlem

    Vi är nog många som tvingas betala “rek” istället för skicka lätt just nu.
    Kikade alldeles nyss – ligger fortfarande nere…

    I telefonen igår (gick ju alldeles utmärkt att fylla i – och betala – men inte få ut fraktsedlar ett tag) sade telefonisten att problemet var mycket större än vad de trott från början och att de jobbade på att försöka lösa det.
    Så bra…

    #137938
    fotofyndet
    Deltagare

    Känns som att det är läge för den här igen:

    Little Britain USA Computer Says No Sketch – YouTube

    #137939
    pyhobby
    Deltagare

    Saken är den att Posten inte har någon som helst framförhållning. Tidigare när kortbetalningarna via Auriga strulade så låg hela skiten nere också. Man verkar inte ha någon plan B vilket är oerhört märkligt för ett så stort företag.

    #137944
    shavingroom
    Deltagare

    Jag sitter ofta på kvällar och tidiga nätter och försöker skicka lätt. Tror att det har varit nere för underhåll eller krashat minst 10 ggr innan det här haveriet.

Visar 10 inlägg - 51 till 60 (av 119 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.