Startsida › Forum › E-handelsforumet › Logistik › Postnord lyckas skicka ett paket till fel land!
- Detta ämne har 24 svar, 14 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 1 månad sedan av
Henrik_G.
-
FörfattareInlägg
-
7 juli, 2014 kl. 11:22 #101905
speedygee2002
DeltagareJag undrar hur vanlig är detta?
Jag skickar ett rekommenderat brev till kund i utlandet i detta fall Monaco.
Skickar det via posten med rekommenderat (då värdet i beställningen ligger på strax runt 1500kr)Döm till min förvåning när jag ska kolla på hur leveranbsen går och ser att paketet ligger i Marocko och inte i Monaco.
Jag ringer till postnord för att få detta åtgärdat men jag får till svar att
1) hanteringen kan ta ca 1 månad
2) OM paketet kommer tillbaka så måste jag betala för att ta emot den??
3) De har ingen som helst kontakt med andra postkontor i andra länder sÃ¥ det var osäkra om det gick att kontakta dem sÃ¥ att paketet kommer till rätt vägTill rÃ¥ga pÃ¥ allt sÃ¥ lyckas jag upprätta ett ”reklamationsärende” men när jag ringer till kundtjänst för att fÃ¥ reda pÃ¥ status sÃ¥ fÃ¥r jag till svar att jag dels inte fÃ¥r kontakta reklamation pÃ¥ telefon.. de har inga telefoner eller inkommande samtal som hon sa.
Vidare så förklarar hon att att det jobbar på mitt ärende varpå att jag frågar:
”Ni brukar för loggar pÃ¥ era kundreklamatyioner/hanteringar” kan du läsa för mig vad som stÃ¥r vad ni faktiskt har gjort..”Svaret jag fÃ¥r du är att inga uppgifter finns..
Är det mer vardagligt nu för tiden att Postnord ”pissar” pÃ¥ sina kunder och inte har nÃ¥gon som helst kundtjänst??
Några som varit i liknande ärende
7 juli, 2014 kl. 13:20 #175363DanielLiden
DeltagarePostnord har gått ned sig ordentligt det här året. Har tyvärr inga tips om hur du skall gå vidare men senast de tappade bort paket och kundtjänst inte kunde hjälpa till så skrev jag till postens kundombudsman. Hjälper kanske om tillräckligt många gör det. Kundombudsmannen@posten.se
7 juli, 2014 kl. 13:33 #175364argit
DeltagarePostNord är kända för att inte någon direkt person att kontakta. Så länge de inte blir något fel, funkar det mycket bra. Direkt när något händer då kan de inte göra ett smack och det finns ingen att kontakta.
Att man inte kan nå reklamationsavdelningar per telefon är ganska vanligt.
18 juli, 2014 kl. 14:27 #175528ppc
Deltagare@argit 78180 wrote:
PostNord är kända för att inte någon direkt person att kontakta. Så länge de inte blir något fel, funkar det mycket bra. Direkt när något händer då kan de inte göra ett smack och det finns ingen att kontakta.
Att man inte kan nå reklamationsavdelningar per telefon är ganska vanligt.
Det är väl inte sÃ¥ konstigt när det gäller brev till utlandet… Det har ju nu övergÃ¥tt frÃ¥n svenska postens kontroll till nÃ¥gon utländsk postmyndighets kontroll – säkert inte omöjligt att lösa om vi pratar Danmark, Tyskland, Storbritannien osv. men Marocko ? Oavsett transportör sÃ¥ begÃ¥s misstag men i det fall det sker med annan transportör sÃ¥ har de oftast själva eller genom samarbetspartner fortfarande kontroll över godset och kan därför pÃ¥verka.
Jag tror inte de pissar pÃ¥ dig snarare lägger sin energi pÃ¥ ett reklamationsärende där de faktiskt kan göra nÃ¥got Ã¥t saken… man kan ju föreställa sig hur bra kundtjänst posten i Marocko har…6 augusti, 2014 kl. 16:17 #175720speedygee2002
DeltagareKan uppdatera tråden:
Jag har ännu inte fått en återkoppling på den reklamationen jag lämnat in av Posten/ PostNord. Jag kommer nu att söka dem på telefon då jag önskar att de ska betala tillbaka värdet av varorna de slarvat bort.
Vidare vill jag få tillbaka pengarna för portot inklusive REK kostnaden.
Detta tycker jag är självklar då de inte lyckat leverera mitt paket från A (Sverige) till B (Monaco).är det många här som drabbats så illa av Postnord. Har ni blivit lurade på pengar av PostNord och inte fått er berättigade ersättning? Tar gärna emot feedback om det är andra som drabbats av detta.
Kommer uppdatera tråden nu när jag kommer i kontakt med reklamationsavdelningen (som inte har ett direktnummer och som inte går att nå via e-post :confused::confused:).
6 augusti, 2014 kl. 20:24 #175741Qarillion
DeltagarePosten har gÃ¥tt ner sig extremt hos oss. Ibland kommer dom och hämtar vÃ¥ra pallar och ibland inte. en gÃ¥ng fick vi sitta kvar till 18.30 pÃ¥ jobbet för att dom var ”lite” sena. Det gÃ¥r aldrig att nÃ¥ chauffören om man ringer och frÃ¥gar sÃ¥ dom vet inte om/när han ev. kommer.
Rekalamationsmässigt har vi nog fått rätt mot posten 1 gång av 20 reklamationer. Då kom allt söndermosat så till den grad att dom fick packa ner det i en bur för att allt i paketet var bokstavligen i strimlor. Efter 1½ månad fick vi godkänd reklamation efter att ha besökt postkontoret två gånger med buren obruten och intakt ifrån dem.
6 augusti, 2014 kl. 20:49 #175742Tian
DeltagarePosten (eller dess ” samarbetspartner?) i Storbrittanien har nyligen slarvat bort ett Rek.brev för oss.
Kundtjänst säger att vi fÃ¥r själva kontakta Royal mail.Ärendet är INTE avslutat, men posten skyller ifrÃ¥n sig och vill sÃ¥klart helst inte alls stÃ¥ till tjänst…
7 augusti, 2014 kl. 14:29 #175755ppc
Deltagare@Tian 78634 wrote:
Posten (eller dess ” samarbetspartner?) i Storbrittanien har nyligen slarvat bort ett Rek.brev för oss.
Kundtjänst säger att vi fÃ¥r själva kontakta Royal mail.Ärendet är INTE avslutat, men posten skyller ifrÃ¥n sig och vill sÃ¥klart helst inte alls stÃ¥ till tjänst…
Och vad säger Royal Mail ?
7 augusti, 2014 kl. 17:07 #175757Doxster
DeltagareUrsäkta min okunnighet, men PostNord tar hand om alla företagspaket för Postens räkning va?
7 augusti, 2014 kl. 18:47 #175760 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.