Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Tävling – Sveriges Bästa Webbsidor 2011

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95977
    Cornelia
    Deltagare

    Jag fick ett mejl idag om en tävling om Sveriges Bästa Webbsidor 2011. Websiterace – Tävlingen Sveriges Bästa Webbsidor 2011
    Vad jag kan läsa så verkar det vara en bra marknadsföringsmöjlighet och tävlingar e alltid kul. Man får vara med två månader gratis men om man vill vara med längre får man betala.

    Vad säger ni, är det här något bra och vara med i? Är det värt att betala för att vara med en längre tid?

    Vinsterna är ju lockande så man e ju sugen på att vara med :)

    #122360
    Joel
    Deltagare

    Jag fick också mailet för några veckor sedan, där det framstår som att man blivit utvald och “nominerad” när det egentligen skickas till väldigt väldigt många företag.

    Att betala pengar för att få vara med i en “påhittad” tävling, nej tack…

    #122363
    Parvelito
    Deltagare

    Vi kan väl sammanfatta det så att sidor som har reklam för Sverigesurfen gör man klokast i att lägga i spamfiltret illa kvckt…

    #122374
    Cornelia
    Deltagare

    Joel: Jo det räknade jag ut rätt snabbt, att man inte va unik. Men det e ju inte hela världen, det viktiga e vad man får ut av det. Om det är en bra hjälp till marknadsföring.

    Parvelito: Aj då :confused:

    #122380
    Jimmy
    Deltagare

    Jag har nog fått det mailet 6 gånger under den senaste veckan. SPAM!

    #122383
    bloggus
    Deltagare

    De flesta som har lite erfarenhet på webben inser att detta är inget annat än SPAM och att tjäna pengar på företag. Sedan är bolagen finskt – som tur det, annars skulle deras lotteri olaglig i Sverige. Att ens betala för detta är helt löjligt anser jag i alla fall. Men visst, det finns alltid några som går på detta och den finska företaget tjänat lätta pengar på svenska företagare.

    Sveriges Bästa Webbsidor 2011 av ett finskt företag … :)

    #128955
    kylli
    Deltagare

    Jag har också fått mailet och blev lite misstänksam. Tacksam att varningsklockan ringde och att jag kollade här först.

    #129043
    NO LINGO
    Deltagare

    Det är en bluff. Gå inte på det. Även om de gör en tävling så har den inget värde.

    #129044
    Andreas
    Deltagare

    Synd när sådana här företag verkligen lyckas lura oss hårt kämpande ehandlare:

    Råkade se att endel företag är lite för godtrogna: http://www.badlust.se/

    Ett tips, nappa aldrig på e-post eller telefonförsäljarens erbjudanden som verkar för bra! För de är dem, ingen ger något gratis!

    #129092
    patrik1972
    Deltagare

    Godtrogen eller inte Andreas, faktum är att det var inte så dyrt att vara med och vi har fått en del trafik från dom. Sen kan det ju vara så att vi såg möjligheten att få trafik till oss och att tävlingen inte var det som gjorde att vi gick med. Jag skulle säga att den lilla investeringen har betalt sig. Men det är väl så att vi får ställa mig i ledet med de andra “godtrogna” så som Svenska Spel, Jula, Resia m.m

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.