Plus Forum E-handelsforumet Marknadsföring Twitter – Ankdamm eller pr-kanal?

Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 122 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #140381
    Per Nilsson
    Deltagare

    @skinza.se 39127 wrote:

    Jag ser inte Twitter som enbart envägskommunikation.
    Twitter är ett sätt för företag, kända personer osv. att kommunicera på ett mer personligt sätt. Helt enkelt kommer man närmre sin “målgrupp”.
    Jag tycker definitivt att Twitter är en bra PR-kanal.

    Hur ofta svarar “kända” personer på Twitter?

    Jag håller på att göra en undersökning på min FB-sida om vad folk tycker om Twitter som den kanal du tror att det är.

    Hittills är det ingen som ens har ett Twitterkonto, och då pratar vi om folk som har varit med sedan Internets födelse, en riktig så kallad “early adopter” svarade att han inte ens hade ett konto.

    Twitter är en slaskkanal för uppmärksamhetskrävande folk som har för mycket fritid. :D

    #140383

    Det är en så stökig quote-funktion, men frågan om huruvida man hittar “unik” information eller inte är ju inte direkt ett argument för eller mot twitter. Hittar du något nytt här? Finns det ens någonstans på internet där information är helt unik?

    För mig är twitter (jag är väldigt oaktiv) ganska trevligt ibland som nåt slags ställe som ett ställe där jag kan stanna å få lite hintar om vad som händer på en massa andra platser. En hel ryggdunkar, men också en hel del ganska trevliga konversationer.

    Om man tittar ut på de lite större eventsen vi ehandlare går på blir det rätt tydligt att twitter för många har en viss positiv påverkan på deras liv: de känner helt enkelt en herrans massa folk, precis som några av oss här på ehandel.se snabbt kan starta konversationer när vi väl träffas.

    #140384

    @Per Nilsson 39129 wrote:

    Twitter är en slaskkanal för uppmärksamhetskrävande folk som har för mycket fritid. :D

    Alltså på riktigt… Du har ju bra argument, sluta med dina trötta avslutningar – den risiga tonen är rätt tröttsam. (TROTS den evigt förekommande smileyn)

    #140385
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Christoffer Tyrefors 39132 wrote:

    Alltså på riktigt… Du har ju bra argument, sluta med dina trötta avslutningar – den risiga tonen är rätt tröttsam. (TROTS den evigt förekommande smileyn)

    Noterat ( :) :) :) )

    Men nog finns det bra många uppmärksamhetskrävande människor som använder Twitter som en ego-kanal?

    #140386
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    twitter blir vad man gör det till. Vill du göra det till en ankdamm så går det bra, men väljer man att vara lite aktiv och leta människor att följa samt disskuttera med dem emellanåt så är det en riktigt bra kanal. Och oöverträffad att hålla koll på senaste händelserna på gott och ont.

    Jag använder det som informationskälla, och har fått många bra tips på bra verktyg för e-handlare att använda i sin verksamhet genom att kolla in ehandel taggen. Jag har lärt känna många människor den vägen, och faktiskt handlat servrar den vägen riktig billigt och bra. Visst finns där en fn vad jag är bra stämning också ibland hos vissa individer, men det kan jag överse med utan problem.

    #140389
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Kodmyran 39134 wrote:

    twitter blir vad man gör det till. Vill du göra det till en ankdamm så går det bra, men väljer man att vara lite aktiv och leta människor att följa samt disskuttera med dem emellanåt så är det en riktigt bra kanal. Och oöverträffad att hålla koll på senaste händelserna på gott och ont.

    Jag använder det som informationskälla, och har fått många bra tips på bra verktyg för e-handlare att använda i sin verksamhet genom att kolla in ehandel taggen. Jag har lärt känna många människor den vägen, och faktiskt handlat servrar den vägen riktig billigt och bra. Visst finns där en fn vad jag är bra stämning också ibland hos vissa individer, men det kan jag överse med utan problem.

    Jag vill inte att det ska vara en ankdamm. Hur gör jag då? Hur förmår jag folk på Twitter att skriva mindre självcentrerade 160-teckensinlägg? Hur filtrerar man på ett enkelt sätt ut relevant information bland ego-tweetsen och ryggdunkarna?

    Hur blir man kompis med folket i #ehandel? Hur många ego-inlägg alternativt ryggdunkar måste jag producera innan jag upptas i den inre cirkeln? Finns det några konkreta tips på tweets som är extra populära bland Twitter-folket?

    #140390
    Anton A
    Deltagare

    @Per Nilsson 39129 wrote:

    Hur ofta svarar “kända” personer på Twitter?

    Jag håller på att göra en undersökning på min FB-sida om vad folk tycker om Twitter som den kanal du tror att det är.

    Hittills är det ingen som ens har ett Twitterkonto, och då pratar vi om folk som har varit med sedan Internets födelse, en riktig så kallad “early adopter” svarade att han inte ens hade ett konto.

    Twitter är en slaskkanal för uppmärksamhetskrävande folk som har för mycket fritid. :D

    Du har rätt att kändisar sällan svarar på Twitter så jag tar tillbaka det jag sa om att det inte var en envägskanal:p
    Beundrar (avgudar) man en känd person så är man säkerligen intresserad av att se vad denne gör om dagarna.
    Twitter är även ett bra och enkelt sätt att få ut information.
    Det tar ju mycket mindre tid att skriva ett Twitterinlägg än t.ex. ett blogginlägg. Personligen är jag av åsikten att twitter “förkortar” avståndet mellan två parter. T.ex. företag och kund.

    Än så länge är in Twitter så stort i Sverige om man jämför med USA, men antalet användare ökar stadigt.

    Sedan finns det såklart många inom kategorin “har ingen fritid” ;)

    #140391
    Anton A
    Deltagare

    @Per Nilsson 39137 wrote:

    Jag vill inte att det ska vara en ankdamm. Hur gör jag då? Hur förmår jag folk på Twitter att skriva mindre självcentrerade 160-teckensinlägg? Hur filtrerar man på ett enkelt sätt ut relevant information bland ego-tweetsen och ryggdunkarna?

    Hur blir man kompis med folket i #ehandel? Hur många ego-inlägg alternativt ryggdunkar måste jag producera innan jag upptas i den inre cirkeln? Finns det några konkreta tips på tweets som är extra populära bland Twitter-folket?

    Du kan se “trends” om du har ett twitterkonto ;)

    #140392
    Per Nilsson
    Deltagare

    @skinza.se 39138 wrote:

    Du har rätt att kändisar sällan svarar på Twitter så jag tar tillbaka det jag sa om att det inte var en envägskanal:p
    Beundrar (avgudar) man en känd person så är man säkerligen intresserad av att se vad denne gör om dagarna.
    Twitter är även ett bra och enkelt sätt att få ut information.
    Det tar ju mycket mindre tid att skriva ett Twitterinlägg än t.ex. ett blogginlägg. Personligen är jag av åsikten att twitter “förkortar” avståndet mellan två parter. T.ex. företag och kund.

    Än så länge är in Twitter så stort i Sverige om man jämför med USA, men antalet användare ökar stadigt.

    Sedan finns det såklart många inom kategorin “har ingen fritid” ;)

    Och dessa personer/företag som du beundrar finns bara på Twitter då, eller har de möjligtvis en FB-sida också Och om de mot all förmodan har en FB-sida korspostas informationen då? ;)

    Hur många kunder har du som du twittrar med? Hur många företag twittrar du själv med?

    Det var ju väldigt intressanta trender på Twitter just nu…

    #140393
    Anton A
    Deltagare

    @Per Nilsson 39140 wrote:

    Och dessa personer/företag som du beundrar finns bara på Twitter då, eller har de möjligtvis en FB-sida också Och om de mot all förmodan har en FB-sida korspostas informationen då? ;)

    Hur många kunder har du som du twittrar med? Hur många företag twittrar du själv med?

    Det var ju väldigt intressanta trender på Twitter just nu…

    Det finns ju fortfarande än fördel då att alla tweets samlas på Twitter.
    Det är i överlag enklare att kommunicera med andra som inte är ens vänner på Twitter. Sedan finns det många som har Twitter bara för att läsa tweets, inte tweeta själv.

    Jag själver använder inte Twitter särskilt aktivt, och som jag sa har inte Twitter blivit så stort i Sverige än.

    Igår låg #webbdagarna med på trends ;)

Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 122 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.