Startsida Forum E-handelsforumet Generellt om E-handel Vad tycker ni om Trustpilot?

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 137 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #142493
    Per Nilsson
    Deltagare

    I min värld är goda omdömen på bloggar, forum och liknande tusen gånger mer värda än alla omdömestjänster tillsammans.

    Visst ser det bra ut att trettioelva personer har skrivit goda omdömen om dig och dina butiker pÃ¥ en sida som a) knappt läses av nÃ¥gon b) ingen känner till c) kostar dig en smärre förmögenhet…

    Du tror inte att ett negativt omdöme på ett [relaterat]-forum sopar undan benen på alla dina Trustpilot-omdömen?

    @Jimmy Öström 41412 wrote:

    Njaa fast jag tror man fÃ¥r mer köp när kunderna kan se att det är MÃ…NGA som skrivit betyg om en, sen om det är Trust pilot eller annat kan kanske kvitta. Vi har bra betyg idag men det känns som vi skulle kunnat haft 10 gÃ¥nger fler personer som tyckt till om oss och pÃ¥ sÃ¥ sätt sÃ¥ ”ser man större ut oxÃ¥”.

    Men det är piss dyrt tycker jag.

    Jag funderar mest pÃ¥ Trustpilot pÃ¥ vÃ¥ra kommande butiker och dÃ¥ kan jag ”slänga” med Blekinge Bilradio med..

    Men du fick mig att tänka efter Per, det är det jag vill att folk gör!!!Tack!

    #142494
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Okej, nej det är inget skoj.

    Nu ska jag som tur är inte ligga sked med säljaren, men jag är helt med dig!

    @skinza.se 41415 wrote:

    I överlag fick jag inte ett positivt intryck av dem. Säljaren var allmänt otrevlig…

    #142495
    Per Nilsson
    Deltagare

    @Tomas 41411 wrote:

    Rejta och Yelp kan väl inte jämföras med Trustpilot eller har jag missat nåt? Integrerat i shopen kundrecensioner?

    Kännedom eller inte. Det avgör inte för mig. Ser något seriöst ut dissar jag det inte bara för att jag inte hört talas om det förr. Så om Trustpilot inte är välkänt tror jag ändå att kunder läser recensionerna och genom att de presenteras på ett förtroendeingivande sätt tror jag att de fyller en funktion, det trots att trustpilot innan inte är känt. Så just den faktorn att kunden måste känna till systemet tror jag inte är så viktig.

    Nej, men det handlar om var kunden läser omdömen.

    Man kan lika gärna köra [vilketsomhelst]-omdömen direkt i butiken precis som man kan göra med Trustpilots omdömen.

    Det är inga problem att integrera en snygg omdömespresentation från vilken omdömessida som helst.

    Jag tror att igenkännande-faktorn är jätteviktig. Känner inte kunden igen det sÃ¥ engagerar det inte kunden. Det är bättre att satsa pÃ¥ välkända saker än att försöka introducera ett nytt ”koncept”. Trösklar ska undvikas. :)

    #142496
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Nej titta på roligaprylar, snacka om att dom visar detta mycket på deras sida vilket jag tror är helt rätt.

    Så aningen installerar man något själv eller så använder man Trustpilot med icke Trustiga säljare:p

    @Per Nilsson 41418 wrote:

    Det är inga problem att integrera en snygg omdömespresentation från vilken omdömessida som helst.

    #142497
    Anton A
    Deltagare

    @Jimmy Öström 41417 wrote:

    Okej, nej det är inget skoj.

    Nu ska jag som tur är inte ligga sked med säljaren, men jag är helt med dig!

    T.ex. så får man ju 15 dagars test innan man signar upp sig så att man kan samla på sig lite omdömen.
    Jag hade tydligen gått med på det i höstas; utan att göra något åt det.
    För ett tag sedan frågade jag om jag kunde få 15 nya dagar då jag inte gjorde något med provperioden i höstan.
    Fick det här som svar:
    ”Hej Anton,

    Du har redan haft ett test. Vi diskuterade Trustpilot den 23e november, och jag skickade dig ett mejl samma dag.

    Vill du använda Trustpilot så kostar detta 450 kr per månad.

    Mvh,
    Martin”

    Ett svar som jag tycker inte är särskilt trevlig och säljande…

    #142498
    Per Nilsson
    Deltagare

    äsch :) ;) ;)

    #142499
    Cha1
    Deltagare

    Trevligt svar. Då känner man direkt att man verkligen vill samarbeta! :S

    #142500
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    HÃ¥ller med!

    @Cha1 41422 wrote:

    Trevligt svar. Då känner man direkt att man verkligen vill samarbeta! :S

    #142501
    Cha1
    Deltagare

    Han måste ha haft en kass dag, men oj vad det bara drabbar honom!!

    #142502
    Anton A
    Deltagare

    @Cha1 41424 wrote:

    Han måste ha haft en kass dag, men oj vad det bara drabbar honom!!

    Mailade tillbaka ett antal gÃ¥nger, fick samma dÃ¥liga bemötande hela tiden…

Visar 10 inlägg - 21 till 30 (av 137 totalt)
  • Du mÃ¥ste vara inloggad för att svara pÃ¥ detta ämne.