Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Avtalsbrott?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #103812
    Dottan
    Deltagare

    Vad gäller egentligen när den webbutik man hyr sin butik av inte följer de avtal man ingått? Vi har efter en uppgradering upptäckt att de missat att ta med betalningskopplingar in i den nya butiken, trotts att alternativet syns i kassan har kunden inte gå vidare. Vi har nu påtalat detta och de önskar ersätta oss för kopplingsavgiften 175 kr?

    Kopplingen har varit ur bruk i ca 3 månader och nu efter genomgång inser vi att vi fallit platt.

    Någon som varit med om liknande avtalsbrott av era butiksägare?

    // Helene

    #182605
    nobynator
    Deltagare

    Jag har inget riktigt svar på din fråga förutom att jag precis kikat på starweb och förstår mig inte hur man kan betala 1000kr/mån för den tjänsten! :confused:

    #182607
    logic
    Deltagare

    Jag hade satt hårt mot hårt: Kräv ersättning eller kapa uppsägningstid. Kan ni påvisa inkomstbortfall relaterat till deras miss så måste de ju våga ta ansvar.

    #182611
    Ekraft
    Deltagare

    Centralt i svensk skadeståndsrätt är att ingen han hållas ansvarig för missförhållanden som denne inte meddelats om av den andra parten vid förändringar etc. Detta naturligtvis så länge det inte är saker som strider mot svensk lag, men sådant är det ju inte frågan om här. Då är frågan om det alltså tog er tre månader att upptäcka att ett betalningsalternativ i er kassa inte fungerade? Man kan ju som leverantör då säga att det knappast torde vara någon större omfattning på det betalningsalternativet om det tar er så lång tid att upptäcka det.

    Jag tror det är för lite pengar i potten i förhållande till chansen att vinna en sådan tvist vid rättsligt förfarande, så det är nog mest bara att gå vidare i livet.

    #182817
    Johan_Karlsson
    Deltagare

    VARNING!!! Köp aldrig tjänster från starweb, de levererar inte de de säger sig göra. Vi kunde inte ens gå i skarpt läge då våra priser inte synkas mellan web och fysisk butik i den s.k. omnikanal de marknadsför.

    De vägrar att ersätta oss för det merarbete detta medför oss, dessutom har de mage att fortsätta ta betalt.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.