Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Klara Checkout – Olika regler för alla….

Etiketter: , ,

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104167
    wanderoo
    Deltagare

    Jag börjar bli så trött på Klarna och deras så kallade “policy” som de själva säger ligger till grund för vilka produkter som är förbjudna och som gör att man inte får använda Klarna Checkout.

    Efter flera diskussioner så är det tydligt att den policyn, som de säger kommer från deras kortinlösare, bara är lögn. Vi får exempelvis inte använda Klarna Checkout då de knivar vi säljer är vapen enligt Klarna. Men varför man har flera kunder, med samma sortiment, som får använda Klarna Checkout vägrar man konsekvent att svara på. Eller det faktum att man har regelrätta vapenbutiker som använder Klarna Checkout vill man heller inte bemöta.

    Nä, säger man att man har en policy och sen gömmer sig bakom den får man fasen stå upp för den och inte rucka på den så fort det handlar om att få in lite extra pengar. 😡

    #171968
    Dancar
    Deltagare

    Vi har varit i samma diskussioner med dem. Det som stör mig mest är inte att de kan se mellan fingrarna på policyn om det handlar om tillräckligt mycket pengar, det är man van vid att företag gör. I detta fall så kostar också en kund med “förbjudna” varor lite mer då man måste vara med i MasterCards program samt ombesörja document från advokat om att man följer reglerna i det land man säljer. Något som betallösningen administrerar i många fall. Det som stör mig är att de inte kan stå för det utan kommer med andra svepskäl som, på ett respektlöst sätt, tar mig för en idiot.

    Tycker om att handla via Klarna och deras tjänster ligger fortfarande i framkant, men de måste jobba på sin snorkiga kundservice mot handlarna. Ett tips är att behandla alla som om de vore er nästa storkund, you never know.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.