Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Engelskt LTD med svenskt bankkonto

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104555
    Sean
    Deltagare

    Är påväg att börja sälja på amazon uk, har en supplier och en produkt men tänker starta ett Engelskt LTD företag innan.
    Är det möjligt att ha ett svenskt bankkonto kopplat till ett engelskt företag? det går inte att skicka vinsten från amazon direkt till ett svenskt bankkonto så kommer använda https://www.currenciesdirect.com som mellanhand.

    #185033
    Sean
    Deltagare

    Det här kanske är fel del av forumet insåg jag nu..

    #185034
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Jag är ledsen men glöm LTD bolag och svensk bankkonto. Det är så svårt att få ett bankkonto till ett LTd bolag så det är inte ens värt att försöka tyvärr.

    Ska du ha någon form av kontakt med Sverige ska du inte ha ett LTD bolag.

    Kör svenskt företagsform och svenskt bankkonto och sedan kör du genom https://www.payoneer.com/main/

    Det funkar bra tycker jag via Amazon.

    @Sean 91801 wrote:

    Är påväg att börja sälja på amazon uk, har en supplier och en produkt men tänker starta ett Engelskt LTD företag innan.
    Är det möjligt att ha ett svenskt bankkonto kopplat till ett engelskt företag? det går inte att skicka vinsten från amazon direkt till ett svenskt bankkonto så kommer använda https://www.currenciesdirect.com som mellanhand.

    #185038
    Sean
    Deltagare

    jag har använt payoneer i USA men som jag förstår det så funkar det inte i england.

    anledningen att jag vill ha ett LTD är så att jag slipper betala VAT i början + att jag inte känner för att spendera 50k på aktiekapital.

    det är ju inte ett måste att ha ett bankkonto till ett LTD så förstår inte vad problemet är att ha ett konto is Sverige.

    #185040
    Jimmy Ostrom
    Deltagare

    Payoneer funkar i UK. Nej ska du inte ha ett bankkonto kopplat till ditt LTD bolag så har du inga problem. Momsen får du tillbaka, bara välja att redovisa varje månad istället för tex var tredje månad.

    Men ska du ha ett LTD bolag så kommer du få problem med dom svenska bankerna tyvärr. Du kan redan nu ringa runt till alla bankerna och höra vad dom säger om LTD bolag och konto hos dom.

    @Sean 91809 wrote:

    jag har använt payoneer i USA men som jag förstår det så funkar det inte i england.

    anledningen att jag vill ha ett LTD är så att jag slipper betala VAT i början + att jag inte känner för att spendera 50k på aktiekapital.

    det är ju inte ett måste att ha ett bankkonto till ett LTD så förstår inte vad problemet är att ha ett konto is Sverige.

    #185042
    Sean
    Deltagare

    Då använder jag Payoneer med LTD så länge tills jag lyckas övertala nån engelsk bank att samarbeta.

    #185879
    mlundin
    Deltagare

    @Sean 91813 wrote:

    Då använder jag Payoneer med LTD så länge tills jag lyckas övertala nån engelsk bank att samarbeta.

    Hittat nån bank som du samarbetar med nu eller kör du Payoneer?

    Hur mycket blir kostnaden för dig att få ut pengarna via Payoneer?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.