Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Certitrade kontoutdrag

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95718
    Lasse79
    Deltagare

    Vi har använt oss flitigt av Certitrades kontoutdrag via Certitrade Pay för att stämma av vår försäljning via Certitrade. Nu har de dock plockat bort den funktionen och hänvisar till att det kommer en liknande funktion i MCA. Är det någon annan som har en bra lösning för hur ni bokför försäljning via Certitrade tills dess?

    Vi använder dem för både momsfri och momsförsäljning, därför är det lite knepigt att bokföra efter deras Utbetalningsmail då den ej specifierar kundens land, adress eller telefonnummer.

    #120391
    Dan
    Deltagare

    som jag skrev i en annan tråd så läser jag in betalmailet i mitt system o skapar rapporten utifrån det. Då har man summan och ordernummer, kräver dock att man kan fulhacka sin egen plattform, men vad jag vet finns inget alternativ idag.

    #120393
    Lasse79
    Deltagare

    Blev just uppringd av dem och tydligen ska de släppa en rapportfunktion i MCA på torsdag. Till skillnad från utbetalningsmailen kommer de även innehålla datum för transaktionen samt en export till Excel funktion. Förhoppningsvis kommer de lägga till ytterligare funktioner efterhand. Kan tipsa er andra Certitrade-användare att meddela dem vad ni behöver i rapporterna så de kan ta hänsyn till det!

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.