Plus Forum E-handelsforumet Betalsystem Klarna, vad kostar det egentligen?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #97308
    Haddock
    Deltagare

    Hej.
    Frågan har säkert dykt upp förut men ett snabbt och precist svar vore uppskattat.

    Jag antar det är värt det i slutändan, men vad exakt kostar det?

    Och ang ev engångskostnad är det något man kan förhandla, få rabatt på genom pluskontot etc?

    MVH/

    #135761
    Katrin Lundgren
    Deltagare

    Detta är de priser som tidigare gällt tror det är samma fortfarande. Sedan brukar dessa gå att förhandla om, och en del webshopsleverantörer kan dessutom erbjuda lite billigare villkor om du har butiker hos dem, dock är det marginellt

    Årsavgift 2995:-
    Dessutom tillkommer Abonnemangsavgift 299 SEK/mån,

    Avgift per faktura 15 . 60
    Transaktionsavgift per förvärvad fakturafordran utgår med 2,95 %

    #135764
    Anton A
    Deltagare

    @Kodmyran 34026 wrote:

    Detta är de priser som tidigare gällt tror det är samma fortfarande. Sedan brukar dessa gå att förhandla om, och en del webshopsleverantörer kan dessutom erbjuda lite billigare villkor om du har butiker hos dem, dock är det marginellt

    Årsavgift 2995:-
    Dessutom tillkommer Abonnemangsavgift 299 SEK/mån,

    Avgift per faktura 15 . 60
    Transaktionsavgift per förvärvad fakturafordran utgår med 2,95 %

    När vi skaffade det hade ebutik.se en kampank så att man slapp betala startavgiften.
    Månadskostnaden ligger på 299kr. Vill man betala för hela året betalar man ca 3000kr, alltså inte både årsavgiften + abonnemangsavgiften (i alla fall gör vi inte det :) )

    #135765
    Anton A
    Deltagare

    @Haddock 34025 wrote:

    Hej.
    Frågan har säkert dykt upp förut men ett snabbt och precist svar vore uppskattat.

    Jag antar det är värt det i slutändan, men vad exakt kostar det?

    Och ang ev engångskostnad är det något man kan förhandla, få rabatt på genom pluskontot etc?

    MVH/

    Startavgiften kan du säkert förhandla bort!

    #135891
    flennstrom
    Deltagare

    @Haddock 34025 wrote:

    Frågan har säkert dykt upp förut men ett snabbt och precist svar vore uppskattat. Jag antar det är värt det i slutändan, men vad exakt kostar det?

    Det mest exakta svaret får du om du ringer 08-12012020 mellan 9-17. Då får du prata med en säljare som kan ge dig en offert.

    #135893
    Danne-mann
    Deltagare

    Som det står i tidigare inlägg, startavgiftengår att få bort.

    Vi blev uppringda av en säljare och vi bra kontakt, då vi då tvekade på just startavgiften på 2995 exkl moms så tog hon själv till slut bort den för oss.
    Något som både dem och vi vann på.
    Dem fick en ny kund och vi fick ett bättre pris.

    De 299 exkl moms per månad är värt det i slutändan.
    Jag tycker personligen att en sida känns seriös om man har Klarna som fakturerings bolag.

    #135895
    MickeB
    Deltagare

    @Haddock 34025 wrote:

    Jag antar det är värt det i slutändan, men vad exakt kostar det?

    För oss utgör 8.4% av en order på 500kr kostnader till klarna. Då inräknat alla avgifter, rörliga som fasta samt att Klarna skickar fakturan till kunden.

    Skickar vi själva fakturan till kunden, så blir procentsatsen 7%.

    #135896
    Parvelito
    Deltagare

    42kr i avgifter för en faktura på 500kr? Jag skickar själv ut mina fakturor, och även om jag räknar generöst på alla kostnader så lär jag inte hamna över 20kr/st inkl kreditkoll, porto, kuvert, utskrift och inbetalningskostnad.

    #135897
    MickeB
    Deltagare

    @Parvelito 34172 wrote:

    42kr i avgifter för en faktura på 500kr? Jag skickar själv ut mina fakturor, och även om jag räknar generöst på alla kostnader så lär jag inte hamna över 20kr/st inkl kreditkoll, porto, kuvert, utskrift och inbetalningskostnad.

    Visserligen tar Klarna en viss kreditrisk samt står för en del administration som inte finns med i din summa. Sedan har de ett starkt varumärke också.

    Det är väl den biten var och en får värdera.

    #135899
    Tomas
    Deltagare

    Svea kostar väl ca 1/3 och pengarna får man dagen efter.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 15 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.