Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Produktbilder, ändra färger

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #104981
    HC77
    Deltagare

    Hej,

    Behöver lite råd gällande bilder webshop. Jag skall använda ett system där kunden kan designa sin produkt utifrån en mängd olika färger m.m. men vet inte hur vi skall få till det.

    Om ni tittar på följande länk så tror jag ni förstår hur jag menar:

    https://www.gadgetshieldz.com/galaxy-s10-plus-skins-covers-wraps.html

    Ja, det är snarlika produkter som jag kommer sälja. Som ni kan se så ändrar produkten färg efter vad kunden väljer. Är inga problem om man enbart har ett fåtal produkter men har man ett 100-tal och dessa sedan finns i olika varianter m.m. så blir det snart 100 000-tals bilder. Hur löser man det?

    Tanken är att använda Shopify som leverantör och vi har kontakt med en programmerare som kan bygga shopen åt oss som verkar bra men sista biten med produktbilderna återstår att lösa. Den programmerare vi funderar på att anlita menar på att vi måste ha en separat bild för varje alternativ som kan uppstå.

    Borde finnas någon smidig lösning för där man kan lägga in produktbilden i original och sedan lägger man in de olika färgerna som skall vara tillgängliga och så sköter programmet resten.

    Tacksam för alla synpunkter

    /Henrik

    #186196
    Stefan72
    Deltagare

    Är nog svårt att lösa utan bilder på alla varianter som sagt.

    #186205
    allstars
    Deltagare

    Visst går det att klippa och klistra och bygga lager med html/css och javascript, men det blir inte lika bra som verkligheten och tar tid

    #186210
    HC77
    Deltagare

    Tackar för svar.

    Jag har sett ett enkelt program där alla produkter ligger inne och där man sedan också lägger in alla färgalternativ. Därefter kan man välja produkten och färger och sedan skapar programmet bilder med alla färgalternativ som kan sparas ner. Frågan är hur pass avancerat det är att skapa ett sådant program? Jobbet kvarstår att lägga in bilderna i shopen men programmet har då underlättat genom att skapa alla tänkbara färgalternativ.

    Det absolut smidigaste hade varit att ha ett sådant integrerat program i shopen som kan lösa att ändra färger på produkten med automatik utan att man behöver lägga in varje bilalternativ var för sig, blir 10 000 tals bilder. Att man kunde lägga in produktbilderna och färgalternativ och sedan löser programmet resten. Men det kanske inte är möjligt.

    Ja, som ni märker så besitter jag ingen kunskap alls gällande detta men om jag nu skall anlita någon att titta på problemet så är det bra att veta vad som är möjligt och inte möjligt att göra.

    #186211
    Stefan72
    Deltagare

    Fast hur vet programmet hur alla kulörer ser ut då? Blir ju konstigt om man bara har generella färger hur en vara ser ut. Man lägger in en grön färg som kanske inte en ser ut som det man får? Det blir rimligen inte bättre än om man bara skriver de olika alternativen.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.