Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Textalk – bra/dåligt?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #100744
    sassy
    Deltagare

    Hej allihopa,

    Jag skall inte lansera min hemsidan innan mars nästa år då jag har hela sortimentet i lager. Dock så har jag ju redan byggt upp en hemsida via Textalk vilka verkade ha helt OK startgrund för mindre försäljare. Dock så har jag nu läst mig till att det kan vara mycket strul med dessa fram och tillbaka (åtminstone från äldre trådar), och därför undrar jag – vilka rekommenderar ni? Vad har ni för för och nackdelar på era e-handelsplattformar?

    Om ni har/har haft Textalk, vad säger ni om dem? Nöjda hittills? Dumpat dem snabbt?

    Detta känns otroligt viktigt då jag från början vill upplevas seriös och INTE få något problem med kassastrul eller dylikt; speciellt då jag säljer relativt dyra varor.

    Jag är även intresserad av webbdesign och en fördel skulle ju vara om denna leverantör även erbjuder det!

    Tacksam för svar!

    #168681
    Fru Bad
    Deltagare

    Jag har provat olika, du kan prova på butikens demo om du vill, det är gratis.

    Min webdesigner var inte nöjd med textalk, om det beror på honom eller affären vet jag inte. :)
    Men en av mine distribitörer har textalk, det ar rätt så ofta nere…. (serverfel hos textalk)

    #168690
    DanielLiden
    Deltagare

    Jag har bara kört Textalk. Varit igång i 18 månader. Det fungerar bra tycker jag, fördelar för mig är framför allt pris, koppling mot Schenker via Memnon och samma betalningslösning som jag har i fysiska butiken.
    Den stora nackdelen är att absolut inget hänt med funktionalitet sen jag startade. Det har skett uppdateringar men inget som faktiskt har någon praktisk betydelse. Bla saknar jag verktyg för rabatter och merförsäljning.

    #168693
    Richie72
    Deltagare

    @Fru Bad 70109 wrote:

    Men en av mine distribitörer har textalk, det ar rätt så ofta nere…. (serverfel hos textalk)

    Rätt så ofta nere?:eek: Vad menar du med det? Vi har Textalk och förutom några timmars avbrott för några månader sedan, och att det gick lite segt några dagar i slutet på november 2010 så har det fungerat klockrent.

    Textalk är grymt stabila.

    Den stora nackdelen är att absolut inget hänt med funktionalitet sen jag startade. Det har skett uppdateringar men inget som faktiskt har någon praktisk betydelse. Bla saknar jag verktyg för rabatter och merförsäljning.

    Textalk har över 3.000 butiker så utvecklingen blir ganska långsam och jag håller med Daniel. Alla vi som har Textalk sitter och väntar på en ny kassa och andra nya lösningar. Om du inte är nöjd med funktionaliteten tycker jag att du ska fundera på en annan lösning. Men driftsmässigt tycker jag inte du behöver oroa dig det minsta. Fördelen är att med 3.000 butiker så ser alla leverantörer till att fixa bra kopplingar till Textalk. Nackdelen är att med 3.000 butiker så ska mycket fixas innan man kan göra en ändring, så det tar tid med ny funktionalitet.

    Behöver du andra funktioner och är beredd att betala för det så kolla med Kodmyran. Jag tror också att Talex har lite andra funktioner. Om du behöver byta så är det bättre ju tidigare du gör det.

    Min erfarenhet efter sex år med Textalk är att det som finns fungerar väldigt bra. Men utveckling av nya funktioner tar lång tid, väldigt lång tid.

    #168708
    donkeypunch
    Deltagare

    Hej, vilken typ av produkter ska du sälja?

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

    #168729
    DanielLiden
    Deltagare

    Det här var ju lite tråkigt…

    503 service Unavailable

    #168730
    Richie72
    Deltagare

    @DanielLiden 70162 wrote:

    Det här var ju lite tråkigt…

    503 service Unavailable

    Ja det känns mindre bra. 😡

    #168733
    Pysselgumman
    Deltagare

    Jag kör textalk och är jättenöjd. Jag har inte upplevt några problem hittills. Sen kan det säkert vara så att man så småningom växer ur Textalk, att man får behov av specialfunktioner osv. men där är inte jag än.

    #168734
    DanielLiden
    Deltagare

    Och vi är tillbaka! Hoppas det håller i sig.

    #168735
    Jens Halvarsson
    Deltagare

    @DanielLiden @Richie72 – Vi beklagar avbrottet, våra tekniker finns nu på plats och felsöker problemet. Systemet är inom kort i drift.

    Vänligen se Textalk Webshop butikstatus för mer info.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 23 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.