Plus Forum E-handelsforumet E-handelsplattformar Exportera från Textalk – Importera till WooCommerce

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #102777
    Ahoniemi
    Deltagare

    Hej! Blir snart helt galen på Textalk…
    HUR ska jag på ett smidigt sätt exportera artiklarna från Textalk och sedan imprtera till WooCommerce?

    Har såklart exporterat en CSV-fil men hittar inte ett bra sätt att importera på, har testat olika plugins men de liksom läser inte av allt rätt eller nåt…

    Det handlar om cirka 450-500 produkter som ska flyttas till det nya butikssystemet, för tillfället finns det cirka 1400 artiklar på Textalk men cirka 800 av dessa är inaktiva / varumärket finns inte längre.

    Är det smidigare att faktiskt lägga till alla produkter manuellt på nya sidan eller vad säger ni?
    Tack på förhand!

    #178707
    Ekraft
    Deltagare

    Vad är det som blir fel? Teckenuppsättning, fältlängd, dataformattering eller vad? Känns som att det är Woocommerce som är skurken i det hela.

    #178709
    DreamRooms
    Deltagare

    Jag skulle rekommendera WP All Import med Woocommerce add-on. http://www.wpallimport.com Använder den själv i vår butik. Kanske inte helt enkel att få till vid första försöket men de har bra tutorials på webbplatsen och en trevlig och hjälpsam support.

    #179514
    pelw
    Deltagare

    @Ahoniemi 83085 wrote:

    Hej! Blir snart helt galen på Textalk…
    HUR ska jag på ett smidigt sätt exportera artiklarna från Textalk och sedan imprtera till WooCommerce?

    Har såklart exporterat en CSV-fil men hittar inte ett bra sätt att importera på, har testat olika plugins men de liksom läser inte av allt rätt eller nåt…

    Det handlar om cirka 450-500 produkter som ska flyttas till det nya butikssystemet, för tillfället finns det cirka 1400 artiklar på Textalk men cirka 800 av dessa är inaktiva / varumärket finns inte längre.

    Är det smidigare att faktiskt lägga till alla produkter manuellt på nya sidan eller vad säger ni?
    Tack på förhand!

    Fick du rätt på detta?
    Vi har skrivit ett script som hjälper till med denna exporten/importen.

    Återkoppla annars

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.