Plus Forum E-handelsforumet Feedback & Kritik Feedback bindit.se

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #95814
    hansanders
    Deltagare

    Vill jättegärna ha lite åsikter.
    Målgruppen för sidan är B2B, men även företagare är konsumenter…

    #121153
    Zabler
    Deltagare

    Redirect Failed

    #121158
    hansanders
    Deltagare

    @Zabler 17765 wrote:

    Redirect Failed

    Which means ?

    #121159
    Zabler
    Deltagare

    Att sidan låg nere när jag skulle kolla den, noterar att den nu är uppe. :) Återkommer med kommentar senare.

    #121195
    basse1985
    Deltagare

    Efter en snabb koll så kommer jag upp med detta:

    Är den byggd med tables?

    Funktionen av den avlånga bilden på sidan förstår jag inte.. Den är felvänd och går inte ner hela vägen till footern.
    Om ni vänder på den och låter den gå hela vägen så är det bara en ripoff av blocket.
    Väck med den.

    Blanda inte färg på texten. Jag ser 4 olika färger på texten..det ser inte bra ut.

    #121197
    Parvelito
    Deltagare

    Jag tittade 30 sekunder på den, och konstaterade att den såg grå ut, den väckte inget intresse, utan passerade rätt obemärkt. Inga problem om det bara är B2B, men varför inte göra livet lite enklare för de kunderna (som säkert också är återkommande för att köpa förbrukning) genom att lyfta fram just förbrukning?

    #121200
    hansanders
    Deltagare

    @basse1985 17811 wrote:

    Efter en snabb koll så kommer jag upp med detta:

    Är den byggd med tables? Ingen aning, Textalk standard iallafallFunktionen av den avlånga bilden på sidan förstår jag inte.. Den är felvänd och går inte ner hela vägen till footern.
    Om ni vänder på den och låter den gå hela vägen så är det bara en ripoff av blocket.
    Väck med den. Nja, eftersom det är just såna spiraler som vi säljer, vill jag nog ha den kvar…Blanda inte färg på texten. Jag ser 4 olika färger på texten..det ser inte bra ut.

    Det är ändrat nu !
    Tack för input, återkom gärna !

    #121201
    hansanders
    Deltagare

    @Parvelito 17813 wrote:

    Jag tittade 30 sekunder på den, och konstaterade att den såg grå ut, den väckte inget intresse, utan passerade rätt obemärkt. Inga problem om det bara är B2B, men varför inte göra livet lite enklare för de kunderna (som säkert också är återkommande för att köpa förbrukning) genom att lyfta fram just förbrukning?

    Tycker Du alltså att den grå bakgrunden är så tråkig att den bör bytas ut ?
    Har Du nån bra idé hur jag lyfter fram förbrukningsgrejerna ?
    Tacksam för åsikter och tyckande, det är ju jättesvårt att bedöma det man själv gjort.

    #121205
    Parvelito
    Deltagare

    @hansanders 17817 wrote:

    Tycker Du alltså att den grå bakgrunden är så tråkig att den bör bytas ut ?
    Har Du nån bra idé hur jag lyfter fram förbrukningsgrejerna ?
    Tacksam för åsikter och tyckande, det är ju jättesvårt att bedöma det man själv gjort.

    Jag tycker att du skall fundera över om fyra nyanser av grått är vad du vill förmedla. ALLT är ju grått, till och med texten i dina produktlistor. Det ser ganska dystert ut, ärligt talat.

    Ett bra sätt att lyfta fram något är att låta det ta plats med hjälp av t.ex. fler kategorier i listningen, lägga en banner högt uppe på sidan och presentera förbrukningsvarorna lite ordentligt. Du kan lägga in mellanrubriker i produktlistningen för att presentera gemensamma fakta som t.ex. att det är “2:1 19mm, för c:a X ark”

    #121206
    GregerA
    Deltagare

    “I västerländskt mode anses grått vara en förfinad och elegant färg. Beroende
    på vilka nyanser som den försiktigt blandas med eller läggs intill uppfattas den
    som antingen varm eller kall. Grått har få symbolvärlden, möjligen sådana
    som har med ålderdom eller åldrande att göra och kanske därför också
    erfarenhet, visdom och klokhet. Den används ofta som bakgrund eftersom den
    kan uppfattas som neutral. En grå nyans som blandas av komplementfärger
    uppfattas som livligare än en grå som blandas av vitt och svart.”

    :)

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 17 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.